03.05.2017 - 16:08
MADRID, 3 (EUROPA PRESS)
L’actriu Jessica Chastain ha viatjat a Madrid per presentar ‘El caso Sloane’, un thriller polític sobre el poder de les dones, la influència dels diners i la regulació de les armes que s’estrena als cinemes espanyols el proper 19 de maig.
“Jo només interpreto dones reals, que pertanyen a la realitat que jo veig, així que interpreto dones fortes”, ha manifestat l’actriu durant una entrevista concedida a Europa Press amb motiu de la presentació d’aquest film.
Chastain dóna vida a Elizabeth Sloane, una executiva d’un ‘lobby’ armamentístic amb una reputació impecable que intentarà aconseguir per tots els mitjans l’èxit d’una legislació a favor del control de les armes, malgrat l’alt preu que pot tenir la seva obstinació.
Tant en aquest film com a ‘La casa de la esperanza’, l’estrena de la qual està prevista pel 23 de juny, o en anteriors produccions com ‘La noche más oscura’, Chastain interpreta dones fortes i independents que, segons ha destacat, es correspon amb la imatge que ella té de la dona al món.
“Quan algú em pregunta sobre la meva interpretació de dones fortes opino que totes les dones són fortes”, ha ressaltat l’actriu, qui ha precisat que “els personatges femenins no estaven ben escrits en el passat”, quan eren tan sols “representacions buides del que era una dona i solament estaven aquí per donar suport al personatge masculí”.
Chastain, doblement nominada a l’Oscar per ‘The Help’ i ‘Zero Dark Thirty’, sempre s’ha definit com a feminista, una paraula que per a ella significa lluitar per “la igualtat de drets per tots” i “no només de les dones”. “Crec també en el suport als homes i en la seva defensa, perquè hi ha dones que creuen que han de tenir més drets cap als seus fills que ells”, ha precisat.
En aquest sentit, l’actriu ha reconegut que “cada decisió que pren en la seva vida”, en les quals inclou les relacionades amb la seva feina, neixen de la “perspectiva de ser una advocada dels éssers humans”. De fet, Chastain, al costat d’altres companys de professió, va impulsar el l’any passat la productora We Do It Together, destinada a combatre la desigualtat de gènere a Hollywood.
“EL PODER COL·LECTIU DE LES DONES ÉS FORT”
Quant al tracte de les actrius en els mitjans de comunicació i els canvis que hi ha hagut des de la famosa entrevista realitzada el 1975 a Helen Mirren, en la qual un periodista va preguntar a la intèrpret britànica si es considerava una actriu seriosa, Chastain ha destacat que les coses són diferents ara perquè “el públic aixeca la veu quan veu que una pel·lícula és masclista i titlla de ridícul allò que no li agrada”.
“L’entrevista de Mirren va ser horrible, no va haver-hi cap resposta d’indignació per part del públic i ella es va trobar sola defensant-se a si mateixa. Però ara sí treballem junts i hi ha un poder col·lectiu de dones forta, això és el que marca la gran diferència”, sosté l’actriu.
Preguntada per la pertinència d”El cas Sloane’ en l’actualitat política del seu país, Chastain (Califòrnia, 1977) ha assenyalat que no està “sorpresa” per les declaracions del president dels Estats Units, Donald Trump, qui va manifestar que el ‘lobby’ de les armes té “un amics a la Casa Blanca”. “Ells van pagar per tenir aquest amic”, ha criticat.
Segons IMDB, els seus avis paterns són espanyols, una procedència que desconeix, segons ha indicat, encara que reivindica que els Estats Units es va construir a força d’immigrants. “No som un país aïllat, sinó una barreja de persones de tot el món i és important recordar-ho en temps com aquests”, ha conclòs.