Israel destrueix el palau presidencial del Iemen en represàlia per un atac amb una bomba de raïm

VilaWeb
24.08.2025 - 20:33
Actualització: 24.08.2025 - 22:04

L’exèrcit d’Israel ha llançat una seqüència d’atacs aeris contra infrastructures de la insurgència huti a la capital del Iemen, Sanà. Els bombardaments han impactat un complex militar on hi ha el palau presidencial, dues centrals elèctriques i, almenys, un dipòsit de combustible. Segons les autoritats locals, l’atac, fet amb més d’una vintena de projectils, ha deixat almenys dos morts i trenta-cinc ferits.

L’exèrcit israelià ha confirmat l’ofensiva a la xarxa social X, tot descrivint-la com una onada de bombardaments contra “la infrastructura militar”, incloent-hi el complex on hi ha el palau presidencial, les centrals elèctriques de Haziz i Assar, i un magatzem de combustible usat per a les activitats militars del règim terrorista huti. “Els atacs s’han fet en resposta als atacs repetits del règim terrorista dels hutis contra l’estat d’Israel i els seus ciutadans, inclòs el llançament de míssils terra-terra i vehicles aeris no tripulats contra el territori del país”, ha explicat l’exèrcit israelià.

El Ministeri de Defensa d’Israel ha difós una imatge del primer ministre, Benjamin Netanyahu, mentre observava els atacs en una sala d’operacions envoltat de la plana major de seguretat.

Fonts de seguretat israelianes ja havien avançat que els bombardaments són una resposta als atacs de fa poc dels hutis, sobretot el de divendres, quan un projectil amb càrrega de raïm, inèdit fins ara en la campanya dels insurgents contra Israel, va impactar un domicili a la ciutat de Ginaton sense causar víctimes. L’escut defensiu d’Israel no va poder interceptar tota la càrrega del projectil, segons fonts de la investigació al diari Times of Israel.

En una primera reacció, el dirigent polític dels hutis, Hezam al Asad, ha advertit que la insurgència no se sentirà intimidada i que continuarà la seva campanya contra Israel en suport de la causa palestina. “Mitjançant la seva agressió contra el nostre poble, l’enemic sionista intenta d’enganyar-se amb una victòria imaginària atacant un tanc elèctric o una benzinera per animar la moral dels seus colons entre el fum que s’alça”, ha declarat. “Però només trontolla, enfonsat en el fracàs i la derrota”, ha sentenciat.

“Donar suport a Palestina és un deure religiós, nacional i humanitari”, conclou el text, que defensa igualment “el dret del Iemen, com a estat sobirà, a defensar-se, a defensar la seva terra i els seus llocs sagrats i a dissuadir qualsevol agressió”.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor