Imma López guanya el Joaquim Ruyra de narrativa als premis Recvll de Blanes

  • Els guardons també reconeixen Israel Clarà, Elisenda Coll, Enric Casulleras i Josep Bécares; el premi de periodisme resta desert

VilaWeb
09.03.2026 - 01:03

L’escriptora valenciana Imma López ha estat guardonada amb el Joaquim Ruyra de narrativa, dins la 62a edició dels premis Recvll de Blanes. El jurat ha reconegut l’obra “De vides alienes”, premiada amb una dotació de 2.500 euros.

El Benet Ribas de poesia, que té una dotació de 2.000 euros, ha estat per a Israel Clarà, de Badalona, pel recull “Espelma d’aigua”. Pel que fa al Josep Ametller de teatre, també de 2.000 euros, ha recaigut en la terrassenca Elisenda Coll amb “Llum tremolosa, llum indòmita”. Enric Casulleras, de Taradell, s’ha endut el guardó de retrat mentre que el premi de cançó en català ha estat per a l’autor local Josep Bécares, amb “Gràcies”. El jurat ha decidit deixar desert el premi de periodisme.

Modificacions i jurat

El premi Josep Ametller de teatre havia estat atorgat inicialment ex aequo, però una de les persones guardonades hi ha renunciat. El jurat d’aquesta edició l’han format Eloi Falguera, Josep Maria Fonalleras, Laura Masmiquel, Mònica Rabassa, Francesc Robert i Salvador Roca, que n’ha estat també conductor de l’acte. Al jurat del premi de cançó en català s’hi han afegit Josep Maria Guinart, Sue Gere, Xavi Pendón, Joan Vissi i Jordi Molina, que s’ha estrenat enguany.

Ha estat Maria Àngels Vázquez, secretària dels premis, qui ha llegit l’acta del jurat, acompanyada pel director de Ràdio Marina, Josep Lluís Vidal. Després del lliurament de cada guardó, com és tradició als Recvll, s’hi han fet entrevistes als premiats, conduïdes pel president de l’Associació Recvll, Salvador Roca. Durant l’acte, alumnes de l’Oficina de Català de Blanes han llegit fragments de les obres guardonades.

Un acte ple de simbolisme

La cerimònia ha coincidit amb el Dia Internacional de la Dona Treballadora. Ha clos amb un discurs de Mònica Rabassa, membre del jurat, que s’ha adreçat al públic en representació de l’Associació Recvll, organitzadora i editora de la revista.

El punt final l’ha posat la interpretació del tema guanyador del premi de cançó, “Gràcies”, a càrrec del mateix autor, Josep Bécares, de Blanes. Tot seguit, s’ha celebrat el tradicional dinar amb la presència dels guanyadors i la gran família dels premis Recvll.

La celebració ha tingut lloc, com és habitual, al teatre de Blanes, amb l’assistència del batlle Jordi Hernández, la directora territorial del Departament de Cultura a Girona, Isabel Bernal, i la presidenta del jurat dels premis Recvll, l’escriptora gironina Maria Mercè Roca.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor