Ibèria diu que la segona jornada de vaga a Barcelona transcorre amb ‘normalitat’

  • Igual que ahir, els serveis mínims es compleixen, ha destacat la línia aèria

VilaWeb
25.08.2019 - 10:07
Actualització: 25.08.2019 - 19:10

La línia aèria Ibèria Airport Services ha assegurat que la segona jornada de vaga del personal de terra de la companyia a l’Aeroport de Barcelona transcorre ‘amb normalitat i sense cap incidència’.

La companyia ha atès fins a dos quarts de set de la tarda d’aquest diumenge 347 vols, 174 sortides i 173 arribades. Segons l’empresa, que s’encarrega de la gestió dels equipatges de fins a 27 companyies al Prat, s’estan complint els serveis mínims i entre els treballadors el seguiment no arriba al 10%. I ha reiterat les seves disculpes a clients i altres companyies a les quals presta servei.

UGT demana a Aena que s’impliqui en la negociació amb Ibèria

El secretari general d’UGT de Catalunya, Camil Ros, ha demanat a Aena que s’impliqui en la negociació dels treballadors de terra d’Ibèria amb l’empresa i ha dit que desitgen una reunió amb l’aerolínia per acabar ‘aviat’ amb el conflicte laboral.

En declaracions als periodistes a l’aeroport de Barcelona, Ros ha dit que Aena ha d’implicar-se perquè és ‘responsable d’un aeroport que és la porta d’entrada del turisme’ a Barcelona. ‘Exigim que s’impliquin perquè estem davant una situació de precarietat i de temporalitat que es pot solucionar sense costos per a l’empresa’, ha insistit. Ros ha demanat ‘actitud valenta’ a Aena com a responsable de la gestió i la qualitat de la infraestructura, i també ha criticat que Ibèria no ha fet cap moviment fins ara.

El portaveu d’UGT Ibèria Barcelona, Omar Minguillón, ha dit que, per a negociar amb l’empresa, demanen que els informin del nombre de treballadors temporals que seran fixos i quan es farà el canvi. En declaracions als periodistes a l’aeroport de Barcelona, Minguillón ha dit que consideren ‘excessius’ els serveis mínims que s’han decretat, però que els respectaran.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor