L’home que va atacar amb una destral un McDonald’s de Badalona accepta l’expulsió de l’estat espanyol

  • La fiscalia i l’acusació particular substitueixen la condemna de presó per la deportació durant deu anys

VilaWeb
17.12.2025 - 21:40

L’home que va atacar amb una destral un establiment de McDonald’s situat al centre comercial Màgic de Badalona s’ha declarat culpable davant l’Audiència espanyola i ha acceptat la seva expulsió de l’estat espanyol per un període de deu anys.

En l’acord, la defensa, la fiscalia i l’acusació particular han establert que haurà d’indemnitzar amb 7.602,74 euros l’empresa propietària del centre on hi havia el restaurant de menjar ràpid, a més d’assumir els perjudicis potencials pel tancament temporal de l’espai necessari per a reparar els danys de l’atac.

Aquestes mesures substitueixen la pena inicial de tres anys i vuit mesos de presó que reclamaven el ministeri fiscal i l’acusació particular, així com una multa de 3.600 euros. Aquesta és la condemna fixada per la sala, però l’acusat no haurà de complir la presó per l’acord, que commuta la pena per la deportació.

A més, l’acord elimina la inhabilitació per exercir en l’àmbit educatiu i el període de llibertat vigilada de cinc anys previst després de la condemna. L’expulsió tindrà vigència de deu anys, i si en aquest període l’home tornés a entrar a l’estat espanyol, haurà de complir tota la pena de presó i les inhabilitacions. Una vegada pactada la resolució, totes les parts han considerat tancat el procediment judicial.

Els fets es remunten al març del 2024, quan l’home, en situació irregular a l’estat espanyol, va accedir al centre comercial armat amb una destral gran. Abans d’actuar, es va posar un mocador palestí al coll, fet que la fiscalia i el jutge instructor van interpretar com una “litúrgia prèvia”, i es va dirigir a la zona de restauració en una hora de molta concurrència.

A l’interior del restaurant, va colpejar expositors i una paret de miralls, trencant vidres i creant un clima de terror i histèria col·lectius.

L’home va ser reduït per un ciutadà i un mosso d’esquadra fora de servei fins que arribaren els reforços policials. Ja sota custòdia, va admetre que havia actuat després d’haver vist al telèfon mòbil imatges de nens palestins morts en mans d’americans, en una espècie d’acte de represàlia.

Els danys causats a l’establiment han estat taxats en 7.602,74 euros, i el jutjat d’instrucció de Badalona va decretar la presó provisional, mesura ratificada després per l’Audiència espanyola.

El cas va fer un tomb l’abril següent als fets, quan l’Audiència espanyola va assumir la causa per considerar que els fets podrien tenir motivació terrorista.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor