Gürtel.- Casado (PP) afirma que l’acusació popular contra Rajoy està motivada políticament

  • El sots-secretari general de Comunicació del Partit Popular, Pablo Casado, ha defensat l'honorabilitat del president del Govern espanyol, Mariano Rajoy, després de ser cridat a atestar en el judici de la primera època Gürtel i ha apuntat al fet que es tracta d'una acusació popular basada en motius polítics.

VilaWeb
19.04.2017 - 10:42

MADRID, 19 (EUROPA PRESS)

El sots-secretari general de Comunicació del Partit Popular, Pablo Casado, ha defensat l’honorabilitat del president del Govern espanyol, Mariano Rajoy, després de ser cridat a atestar en el judici de la primera època Gürtel i ha apuntat al fet que es tracta d’una acusació popular basada en motius polítics.

“L’acusació popular està intentant fer política a costa de la justícia espanyola”, ha assegurat quan ha arribat a l’esmorzar informatiu d’Europa Press d’aquest dimecres, alhora que ha defensat l’honorabilitat del president del Govern espanyol, ja que “no té cap responsabilitat sobre les eleccions de Pozuelo i Majadahonda”.

Casado ha defensat Rajoy com un polític “irreprotxable” i el PP com un partit que “ha millorat Espanya quan ha governat”, després de la qual cosa ha llançat una acusació als qui “pretenen a través d’acusacions particulars” guanyar als tribunals el que “li neguen els ciutadans a les urnes”.

Preguntat per si Rajoy acudirà en persona a declarar, el dirigent popular ha assegurat que “farà el que li demani el tribunal”, si bé ha cridat a obrir un debat sobre les acusacions populars i la instrumentalització de la figura de l’acusació popular.

Per la seva banda, el ministre d’Exteriors, Alfonso Dastis, ha assenyalat que la citació de Rajoy no hauria d’afectar la imatge espanyola a l’exterior.

“És l’aplicació de l’ordre jurídic espanyol, el Govern central i el seu president respecten i acaten les decisions de la justícia”, ha declarat Dastis en arribar a l’esmorzar informatiu d’Europa Press.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor