Guardiola (Banc Sabadell) diu que el sector bancari “és rendible i ho seguirà sent”

  • El conseller delegat del Banc Sabadell, Jaume Guardiola, ha afirmat que el sector bancari "és rendible, ho seguirà sent i ho serà més", malgrat l'"onada de pessimisme" que regna en el sector financer a causa dels baixos tipus d'interès o els temes reputacionals.

VilaWeb
19.04.2017 - 13:37

MADRID, 19 (EUROPA PRESS)

El conseller delegat del Banc Sabadell, Jaume Guardiola, ha afirmat que el sector bancari “és rendible, ho seguirà sent i ho serà més”, malgrat l'”onada de pessimisme” que regna en el sector financer a causa dels baixos tipus d’interès o els temes reputacionals.

Durant la seva intervenció en la XXIV Trobada del Sector Financer, en el qual ha estat presentat pel soci de Deloitte Francisco Ambrós, Guardiola ha explicat que “Sabadell té una llarga experiència en integracions” i al llarg dels anys l’entitat “ha anat guanyant molta eficiència en la manera de fer-les”, en referència a la seva recent adquisició del banc britànic TSB.

Entre els reptes per al banc en el futur, Guardiola ha assenyalat la reducció de la morositat, “que va a un ritme molt alt”; la disminució dels actius problemàtics, principalment morosos i immobiliaris, per poder aflorar la rendibilitat real del banc; i l’eficiència. “La digitalització té molt a veure amb utilitzar-la per ser molt mes eficients en la gestió”, ha dit.

En referència al repte de la transformació digital, ha assenyalat que al Banc Sabadell s’afronta des del ‘core’ del banc i tenint en compte que el món analògic i el digital “no són dos mons separats”, sinó que “conviuen”.

“Entendre que això és un món molt junt ens és essencial”, ha indicat, i ha afegit que “hi ha experiències que necessàriament seran analògiques i unes altres que seran digitals”.

De cara al futur, Guardiola ha indicat que a final d’aquest any Sabadell presentarà el seu nou pla estratègic, que se centrarà en tres geografies: Espanya, el Regne Unit i Amèrica, amb especial èmfasi a Mèxic.

Ens ajudeu a fer un plató?

Fem una gran inversió per a construir un plató televisiu i poder oferir-vos així nous formats audiovisuals de qualitat.

Gràcies per fer-ho possible.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor