31.12.2025 - 17:42
|
Actualització: 31.12.2025 - 18:52
La Guàrdia Urbana de Barcelona afronta els dies centrals de les festes amb preocupació interna per una possible acumulació de baixes laborals. El cap del cos, Pedro Velázquez, ha fet arribar una carta als agents en què alerta del risc que es concentrin indisposicions en jornades d’alta exigència operativa, com la nit de Cap d’Any i la cavalcada de Reis, i apel·la al “compromís professional” de la plantilla.
En l’escrit, avançat per la periodista Anna Punsí, Velázquez adverteix que adoptarà les “mesures necessàries” per garantir el correcte funcionament del servei públic i recorda que hi ha dates en què “la professionalitat del cos és especialment necessària”. El missatge s’inscriu en un context de tensió laboral i arriba pocs dies després de la signatura del nou acord de condicions de treball. Tot i aquest avís intern, fonts de l’Ajuntament de Barcelona asseguren que el dispositiu de seguretat previst per a Cap d’Any i Reis es troba garantit i que no es preveuen afectacions en la seguretat ciutadana durant aquests dies.
La carta del cap de la Guàrdia Urbana arriba després d’haver alertat públicament el sindicat CSIF del risc d’una possible “setmana negra” si els treballadors municipals que acumulen sobreesforços decideixen agafar la baixa quan no es troben en condicions de treballar. Aquest avís es va fer en el marc d’una mobilització feta el 14 de desembre, amb la participació d’uns 2.300 treballadors de l’ajuntament, majoritàriament agents de la Guàrdia Urbana, però també personal d’altres serveis municipals. Aquestes protestes s’emmarquen en un clima de malestar per les condicions laborals i l’organització del servei, en un moment especialment sensible del calendari per a la seguretat i la mobilitat a la ciutat.