Grup Barnils, Ràdio Trinijove, ‘Sense Ficció’ i Centri Assis, premis CMBS al periodisme social

  • Els XXIV premis al periodisme social del Consell Municipal de Benestar Social (CMBS) de l'Ajuntament de Barcelona han recaigut aquest dimarts en un article del Grup de Periodistes Ramon Barnils, la ràdio de la Fundació Privada Trinijove, un programa de 'Sense Ficció' (Tv3) i una campanya online del Centre d'Acollida Assis.

VilaWeb
28.02.2017 - 22:39

BARCELONA, 28 (EUROPA PRESS)

Els XXIV premis al periodisme social del Consell Municipal de Benestar Social (CMBS) de l’Ajuntament de Barcelona han recaigut aquest dimarts en un article del Grup de Periodistes Ramon Barnils, la ràdio de la Fundació Privada Trinijove, un programa de ‘Sense Ficció’ (Tv3) i una campanya online del Centre d’Acollida Assis.

La tinent d’alcalde de Drets Socials, Laia Ortiz, ha lliurat els guardons, que distingeixen treballs periodístics amb una mirada crítica, reflexiva i responsable, a més de contribuir a crear opinió, i que en aquesta edició han rebut 42 treballs candidats, elaborats per 61 autors de 30 mitjans de comunicació, ha explicat l’Ajuntament en un comunicat.

Els premis estan dotats amb 5.000 euros, mentre que les quatre mencions compten amb 1.500 euros i s’han atorgat a la ‘Revista Masala’, el programa ‘Solidaris’ de Catalunya Ràdio, el documental ‘Caure del niu’ de Susanna Barranco i el projecte online ‘Arxiu il·lustrat de l’odi’ de Soroll Photo.

El premi a la categoria de Premsa ha distingit el Grup Barnils pel seu article ‘Presó i aïllament: la mort de Raquel’, que critica les condicions del règim d’aïllament en presons catalanes, mentre que Ràdio Trinijove ha estat guardonada pel seu espai ‘Inclou-me’ sobre inclusió social, que dóna veu a entitats del barri de Trinitat Vella.

En la categoria de Televisió, ‘Sense Ficció’ ha estat guardonat pel programa ‘To Kyma, rescat al mar Egeu’ sobre socorristes catalans a Lesbos (Grècia), que va ser dels primers d’alertar sobre la situació dels refugiats.

El premi d’Internet ha posat en valor la campanya ‘#404HomelessNotFound’ del Centri Assis, amb la que diverses persones van cedir el seu perfil a les xarxes socials durant 40 hores i 4 minuts perquè persones ‘sense sostre’ expliquessin la seva història.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor