26.11.2019 - 13:10
|
Actualització: 26.11.2019 - 13:36
El govern ha acordat en el consell executiu d’avui obrir la via per portar al Tribunal Constitucional espanyol el decret llei sobre ciberseguretat del govern de Pedro Sánchez. Per això, ha demanat un dictamen al Consell de Garanties Estatutàries perquè es pronunciï si s’han vulnerat competències de la Generalitat. Prèviament el govern ha rebut un informe del gabinet jurídic que considera que el decret ‘afecta a competències de la Generalitat en cinco àmbits’.
#Portaveu @meritxellbudo: “El Consell Executiu ha demanat al Consell de Garanties Estatutàries que es pronunciï respecte la possible vulneració de competències de la Generalitat per part del decret llei digital del Govern de l’Estat” pic.twitter.com/5xgq0xD3lS
— Govern. Generalitat (@govern) November 26, 2019
Segons la portaveu del govern, Meritxell Budó, les competències afectades són infraestructures digitals i desplegament de fibra òptica, identitat digital, desplegament de l’administració digital, ciberseguretat i contractació pública. El requeriment al Consell de Garanties Estatutàries és el pas previ per presentar un recurs d’inconstitucionalitat al TC.
El conseller de Polítiques Digitals i Administració Pública, Jordi Puigneró, ja va anunciar fa setmanes que la Generalitat emprendria una ofensiva judicial contra la decisió del govern espanyol. En una conferència de premsa va qualificar el decret com un cop d’estat digital perquè vulnera competències ‘amb el pretext de la seguretat nacional i l’ordre públic sense ordre judicial’.