04.04.2017 - 14:06
GIRONA, 4 (EUROPA PRESS)
Globalimar, dedicada a l’elaboració, importació i comercialització de productes del mar congelats, va tancar l’exercici 2016 amb una facturació de 27 milions, un 19% més respecte a l’any anterior, i per aquest 2017 s’ha marcat com a objectiu endinsar-se en nous països d’Àfrica, mercat en el qual va desembarcar el 2011.
Fundada el 2008 i amb seu a Llagostera (Girona), Globalimar va llançar a l’agost la marca Amatsu, la seva nova marca en àrab i que ha representat el 4% de la facturació, si bé la companyia preveu augmentar aquest percentatge fins al 15% en cinc anys, ha informat en un comunicat aquest dimarts.
La signatura ja comercialitza a la Costa d’Ivori i preveu expandir la marca Amatsu, que ja està present a Marroc, Tunísia i Algèria, cap a Nigèria, Ghana i Togo.
Globalimar, que també compta amb les marques Aligator i Amura, ha distribuït més de 6.000 tones de productes del mar congelats, centrant-se en les varietats de crustacis, peixos variats, surimis, cefalòpodes i bivalves.
La companyia també està enfocada en l’Adriatic Project, una estratègia d’expansió per arribar a alguns països de la zona del mar Adriàtic, i està treballant per obrir mercat a Eslovènia, Croàcia i Montenegro.
Malgrat l’estratègia d’internacionalització, Espanya segueix sent el principal mercat de Globalimar en representar un 85% de les vendes, mentre que les exportacions suposen el 15% restant –principalment el nord d’Àfrica i, en menor mesura, altres països de la UE–.
Amb una plantilla de 15 treballadors, la companyia importa els seus productes, principalment, del sud-est asiàtic –té acords amb plantes de processament acreditades amb els certificats IFS (International Food Standard) i BRC (British Retail Consortium)–, del nord d’Europa, i, en menor mesura, d’Amèrica del Nord.