El govern s’estalviarà 127,6 milions en interessos gràcies al refinançament del deute del FLA

  • Economia ha formalitzat set préstecs amb sis bancs de l’estat espanyol i diu que el procés ha reeixit

VilaWeb
Imatge d'arxiu del consell executiu del dimarts (fotografia: ACN / Nico Tomás).
28.08.2025 - 12:12
Actualització: 28.08.2025 - 13:16

La Generalitat de Catalunya s’estalviarà 127,6 milions d’euros fins el 2035 en interessos pel deute del fons de liquiditat autonòmica (FLA) del 2023 perquè ha aconseguit 3.500 milions d’euros en préstecs, segons que ha calculat el Departament d’Economia i Finances.

Aquest import ha estat possible perquè el tipus d’interès ha estat inferior al vigent, per això el govern considera que s’ha completat amb èxit el procés de refinançament parcial de l’operació. Economia ha explicat que, entre el maig i el juliol, ha rebut ofertes d’unes quantes entitats financeres per una xifra superior a la sol·licitada i ha formalitzat set préstecs amb sis bancs de l’estat espanyol per refinançar fins a 3.500 milions del FLA. És la primera vegada en tretze anys que el govern recorre al sector privat bancari.

El mes de maig, el consell de ministres espanyol i el consell executiu van autoritzar la Generalitat a formalitzar operacions d’endeutament a llarg termini per un màxim de 3.500 milions d’euros. Aquest moviment permet, per una banda, diversificar les fonts de finançament de l’administració catalana i, per una altra, aprofitar la baixada dels tipus d’interès respecte als màxims del 2023 per aconseguir un estalvi financer.

El tipus mitjà dels nous préstecs formalitzats és del 2,951%, fet que implica una reducció en el cost de l’endeutament de 54,6 punts bàsics respecte del préstec FLA 2023, que era del 3,497%.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor