20.02.2017 - 15:25
Queden pendents de resoldre els recursos presentats per Neymar i del president del club, Josep Maria Bartomeu
MADRID, 20 (EUROPA PRESS)
La Sala Penal de l’Audiència Nacional ha confirmat el processament del FC Barcelona, el Santos, de la mare de Neymar i de N&N, societat familiar creada pel pare; pel fitxatge del davanter, en desestimar sengles recursos contra la decisió del jutge instructor José de la Mata d’acusar el mateix jugador, els seus pares, els dos equips, el president del Barça, Josep Maria Bartomeu i el seu antecessor en el càrrec Sandro Rosell pels delictes de corrupció entre particulars i estafa impròpia.
Així ha informat en un comunicat l’empresa de representació de futbolistes DIS-Esportes i Organizaçao de Eventos –que va presentar una querella que va obrir la causa–. La Sala encara té pendent de resoldre els recursos presentats per Neymar Jr. i Bartomeu.
En un de les actuacions que ha dictat la Sala per confirmar el processament, precisament en el relatiu a la mare del jugador, els magistrats afirmen que existeixen “nítids indicis de participació delictiva”, diu DIS en el seu comunicat.
De la Mata va dictar una interlocutòria de transformació de les diligències en procediment abreujat el passat mes de novembre, pel qual va concloure la instrucció contra dels acusats al davanter, als seus pares per corrupció entre particulars; i als dos equips que van formalitzar el traspàs del jugador, al president del F.C Barcelona, Josep María Bartomeu, i el seu antecessor Sandro Rosell per aquest delicte i per estafa impròpia.
ALTERACIÓ DEL LLIURE MERCAT
Per al titular del Jutjat Central d’Instrucció número 5 el contracte signat el 2011 pel qual Neymar rebia 40 milions euros per fitxar en el futur pel Barcelona “hauria alterat el llibre mercat de fitxatges de futbolistes”. Va afegir que aquest fitxatge hauria impedit al jugador que entrés al mercat conforme a les regles de la lliure competència de manera que “s’obtingués una major quantitat econòmica pel traspàs” constituint el delicte de corrupció entre particulars.
El jutge instructor va prendre aquesta decisió després que la Sala Penal l’obligués a reobrir la causa, que ell va arxivar, i modificant el seu primer acte de transformació, en el qual resolia la qüestió en només tres paràgrafs, la qual cosa va provocar un recurs de la Fiscalia que reclamava més motivació.
La causa es va obrir per la querella presentada per l’empresa de representació de futbolistes DIS-Esportes i Organizaçao de Eventos, que posseïa el 40 per cent dels drets federatius del jugador, i que, segons la Fiscalia, va deixar de cobrar 3,2 milions d’euros que li haurien correspost.