Futbol.- La transformació digital i el futbol, protagonistes de la World Football Summit

  • La transformació digital està canviant l'experiència de l'aficionat respecte al futbol: els estadis s'assemblen cada vegada més a una llar i els fans veuen el partit i hi interactuen al mateix temps. Aquesta i moltes altres idees relacionades amb la tecnologia i l'esport rei es van abordar a la World Football Summit (WFS), la primera gran convenció de futbol internacional a Espanya, que va tenir lloc els passats dies 27 i 28 d'octubre a Madrid.

VilaWeb
31.10.2016 - 16:26

MADRID, 31 (Portaltic/EP)

La transformació digital està canviant l’experiència de l’aficionat respecte al futbol: els estadis s’assemblen cada vegada més a una llar i els fans veuen el partit i hi interactuen al mateix temps. Aquesta i moltes altres idees relacionades amb la tecnologia i l’esport rei es van abordar a la World Football Summit (WFS), la primera gran convenció de futbol internacional a Espanya, que va tenir lloc els passats dies 27 i 28 d’octubre a Madrid.

L’experiència del fan ha viscut un gran canvi gràcies a la tecnologia i la transformació digital. Així ho van exposar el director general de Sports Business de Microsoft, Sebastián Lancestremère, o el director de CISCO, José Manuel Petisco, entre d’altres, en una taula rodona celebrada en el marc de l’esdeveniment.

Els clubs més avançats usen tecnologies per proporcionar als seus fans imatges en temps real, així com vídeos d’alta definició o aplicacions de clubs que permeten la interacció entre equips i fans. Noves tecnologies per propiciar un acostament entre els aficionats i les institucions.

Una experiència que canvia fora dels estadis però també dins gràcies a la implantació de tecnologia que permet que les instal·lacions siguin més modernes i atractives, de manera que els usuaris puguin millorar l’experiència quan acudeixen al recinte, amb un producte més especialitzat.

Tot això sense oblidar el plantejament d’una nova generació de fonts d’ingressos que permetin als clubs seguir creixent. Aquests avenços els ajudaran també a invertir en els seus productes més enllà de la creació de contingut a través de les xarxes socials o el “poder viral”, segons han afegit el director general d’innovació i desenvolupament global de la Lliga, Ignacio Martínez Trujillo, i el director de màrqueting del Grup Santander, Felipe Martín.

Ens ajudeu a fer un plató?

Fem una gran inversió per a construir un plató televisiu i poder oferir-vos així nous formats audiovisuals de qualitat.

Gràcies per fer-ho possible.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor