El fum i la pudor de socarrim de l’incendi de l’Aude arriba al Maresme, Mallorca i Menorca

VilaWeb
06.08.2025 - 13:10
Actualització: 06.08.2025 - 13:56

El cel de Menorca i Mallorca s’ha tornat lleugerament tèrbol aquest matí, especialment a primera hora, per l’aparició d’un vel fi i persistent. Alguns ciutadans ho han atribuït a pols africana o núvols, però era el fum del gran incendi de l’Aude, Occitània, que ha cremat més de 13.000 hectàrees i ha deixat una víctima mortal.

La tramuntana, que ahir va ser la culpable de la ràpida propagació de les flames, ara ha empès el fum sud enllà del golf de Lleó, de manera que Menorca i Mallorca, que són a més de 400 quilòmetres, s’han despertat amb un cel grisós i amb una certa pudor de socarrim.

La gran columna de fum ja era visible ahir a la tarda a molts indrets de l’Empordà. El 112 ha rebut una trentena de trucades alertant de pudor de fum, que els bombers han certificat que prové de l’incendi d’Occitània. Protecció Civil ha informat que la pudor ha arribat fins al Maresme.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor