06.10.2016 - 13:54
BARCELONA, 6 (EUROPA PRESS)
Fujifilm Ibèrica, amb seu a Barcelona, preveu facturar al voltant de 119 milions d’euros en el present exercici, un 8% més en comparació de l’any passat, quan les vendes es van situar en 110 milions, i en els últims tres anys ha acumulat un creixement del 30%.
Així ho han explicat aquest dijous en roda de premsa el director general de Fujifilm Ibèrica, Antonio Alcalá, i el nou president de Fujifilm Europe GmbH, Go Miyazaki.
Alcalá ha destacat que Espanya, i especialment Catalunya, té una “importància enorme” per a la companyia, ja que a Barcelona s’ubica la Wonder Photo Shop, que es va obrir fa un any i que ha marcat noves tendències al mercat de la impressió fotogràfica: “Volem exportar aquesta idea en altres països europeus. És l’única botiga de referència a Europa de moment”.
La seu de Fujifilm Ibèrica a Barcelona també alberga l’Open Innovation Hub i a Parets del Vallès (Barcelona) s’ubica un magatzem satèl·lit per a Europa.
A Espanya, on la companyia té una plantilla de 102 treballadors, la companyia està registrant un fort creixement en el segment de la fotografia amb les càmeres Instax –de fotografia instantània–, de la qual preveu vendre 150.000 unitats aquest any front a les 66.000 de l’anterior: “Cada any es dupliquen les xifres”.
La multinacional japonesa, que celebra 50 anys de la seva implantació a Europa, ha tancat l’últim exercici fiscal –finalitzat el març– amb uns ingressos de 22.000 milions d’euros i un benefici de 1.700 milions –a canvi actual–, i a Europa contracta 4.500 treballadors i factura 2.140 milions, el 20% de les vendes mundials.
3.000 MILIONS D’INVERSIÓ GLOBAL
Alcalá ha destacat que Fujifilm preveu créixer els anys vinents a través d’adquisicions, centrades en companyies especialitzades en la medicina regenerativa i els medicaments.
Per aquesta raó, la multinacional preveu un pla d’inversions de més de 3.000 milions d’euros en adquisicions per als pròxims dos o tres anys.
De fet, malgrat que Fujifilm és reconeguda per ser una companyia de la indústria fotogràfica, el fet cert és que la fotografia només suposa actualment el 15% del negoci del grup, que està creixent en cosmètica i medicina i en productes industrials.