França.- Primers sondejos a peu d’urna recollits per mitjans belgues donen avantatge a Macron i Le Pen a les eleccions

  • Els candidats Emmanuel Macron (En Marche) i Marine Le Pen, del Front Nacional, amb un 24 per cent i un 22 per cent respectivament els primers sondejos a peu d'urna recollits per la cadena belga RTBF.

23.04.2017 - 18:23

BRUSSEL·LES, 23 (EUROPA PRESS)

Els candidats Emmanuel Macron (En Marche) i Marine Le Pen, del Front Nacional, amb un 24 per cent i un 22 per cent respectivament els primers sondejos a peu d’urna recollits per la cadena belga RTBF.

D’acord amb aquests sondejos, el candidat dels Republicans, el conservador François Fillon, hauria recaptat un 20,5 per cent dels vots, per davant de l’esquerrà Jean-Luc Mélenchon, amb un 18 per cent.

La majoria dels sondejos sobre intenció de vot vaticinaven que Le Pen i Macron serien els agraciats amb el pas a la segona volta que se celebrarà el 7 de maig i en la qual la líder ultradretana perdria per un previsible vot en bloc en contra seu per frenar el seu ascens a l’Elisi.

No obstant això, en els últims dies la tendència havia variat lleument i algunes enquestes situen Fillon i a Mélenchon en la segona volta electoral, la qual cosa multiplicaria les seves possibilitats d’arribar a la Presidència de França, a causa de l’esmentat bloc anti Le Pen.

Un dels factors determinants serà l’abstenció, que, d’acord amb els mesuraments, podria aconseguir la xifra rècord del 30 per cent. El Ministeri d’Interior ha indicat que a les 12.00, després de les primeres quatre hores de votació, la participació se situava en el 28 per cent, una xifra similar a la de 2012.

Ens ajudeu a fer un plató?

Fem una gran inversió per a construir un plató televisiu i poder oferir-vos així nous formats audiovisuals de qualitat.

Gràcies per fer-ho possible.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor