10.03.2026 - 15:30
|
Actualització: 10.03.2026 - 17:49
La França Insubmisa ha fet una crida a constituir un “front antifeixista” a la segona volta de les eleccions municipals i ha descartat qualsevol pacte amb forces macronistes o de dreta. El moviment considera que la unitat de les forces d’esquerra és imprescindible per a evitar victòries de la dreta i de l’extrema dreta en molts municipis.
En un comunicat, la formació ha criticat la decisió de la direcció del Partit Socialista de rebutjar qualsevol convergència amb la França Insubmisa a la segona volta. Segons el moviment, aquesta posició pot conduir a una “catàstrofe electoral” perquè fractura l’espai progressista en un moment en què, segons que denuncia, la dreta i l’extrema dreta avancen cap a una cooperació política.
🔴 Pour un front antifasciste au second tour des élections municipales.
Retrouvez le communiqué de La France insoumise : https://t.co/RSJChsanm5 pic.twitter.com/brjAp7rnuc
— La France insoumise (@FranceInsoumise) March 9, 2026
El partit també adverteix que retirar candidatures d’esquerra que han superat el 10% dels vots –el llindar que permet d’accedir a la segona volta– podria desmobilitzar els electors i deixar sense representació molts votants progressistes als consistoris. Per evitar-ho, la França Insubmisa proposa d’obrir negociacions amb les forces d’esquerra –socialistes, ecologistes, comunistes i candidatures ciutadanes– per acordar diferents fórmules d’unitat. En alguns municipis proposa la fusió de llistes per a governar conjuntament amb un programa compartit, mentre que en d’altres proposa una “fusió tècnica” que permeti de sumar vots a la segona volta sense necessitat de compartir govern municipal.
El moviment també ha fixat unes línies vermelles per a qualsevol acord, entre les quals, el rebuig a pactes amb candidats macronistes o de dreta, el compromís contra totes les formes de racisme i discriminació i la condemna de les accions de grups d’extrema dreta. La França Insubmisa també ha expressat solidaritat amb el moviment antifeixista arran dels episodis recents de tensió a Lió i ha denunciat els intents de criminalitzar l’activisme contra l’extrema dreta. Finalment, el moviment ha instat el Partit Socialista a reconsiderar la seva posició i a tornar a la via del diàleg. Argumenta que solament la unitat de les forces progressistes pot garantir la derrota de la dreta i de l’extrema dreta en la segona volta de les eleccions municipals.

