23.04.2017 - 21:04
PARÍS, 23 (EUROPA PRESS)
El candidat dels Republicans a la Presidència de França, François Fillon, ha reconegut la seva derrota electoral i ha demanat el vot per a l’exministre Emmanuel Macron de cara a la segona volta, per contenir l'”extremisme” que representa la líder del Front Nacional, Marine Le Pen.
“No hi ha una altra opció que votar contra l’extrema dreta. Votaré, per tant, a favor d’Emmanuel Macron”, ha anunciat Fillon en la seva primera compareixença després del tancament dels col·legis electorals.
“Us ho asseguro, l’extremisme només pot portar desgràcia i divisió a França”, ha afegit.
Fillon ha advertit els francesos de la importància d’aquestes eleccions i ha cridat a votar el 7 de maig pensant en les futures generacions i que “els nens puguin viure en un país lliure”.
“L’abstenció no és als meus gens, sobretot quan un partit d’extrema dreta s’apropa al poder”, ha argumentat.
DERROTAT
L’exprimer ministre figura en tercera posició en les projeccions que s’han difós després del tancament dels col·legis electorals, a pesar que va començar 2017 sent el clar favorit per arribar a l’Elisi.
Fillon ha assumit la plena responsabilitat de la derrota.
L’escàndol de les ocupacions fictícies de la seva família ha llastrat les seves aspiracions, com ell mateix ha reconegut aquesta nit electoral en parlar dels “obstacles” que s’ha trobat en la seva carrera, “massa nombrosos, massa cruels”.

