23.02.2017 - 17:49
MADRID, 23 (EUROPA PRESS)
Pirelli, subministrador únic de la Fórmula 1, desplaçarà al Circuit de Barcelona-Catalunya més de 3.500 pneumàtics per als vuit primers dies de test de la Fórmula 1 que se celebraran en dues etapes, del 27 de febrer al 2 de març i del 7 al 10 de març.
L’any passat, des d’agost fins a novembre, Mercedes, Red Bull i Ferrari van dur a terme una sèrie de proves amb cotxes del 2015 modificats per simular la major càrrega aerodinàmica del reglament tècnic del 2017.
Els altres equips van tenir accés total a les dades generades amb els cotxes modificats, però per a ells els test a Barcelona seran la seva primera experiència amb els nous pneumàtics més amples del 2017. Al tren davanter, els pneumàtics passen de 245 mm d’amplària a 305; en el darrere, de 325 mm a 405. El diàmetre de les llandes no canvia i segueix sent de 13 polzades.
Els tests inclouran un dia de proves amb la pista mullada per centrar-se en els pneumàtics intermedis i de pluja del 2017, amb els quals només ha estat possible realitzar un nombre limitat d’assajos fins ara. La data prevista d’aquest test és el 2 de març, l’últim dia de la primera sessió. No obstant això, això podria variar (després d’una reunió amb els equips) si un dels tres dies anteriors es preveu plujós, segons informa Pirelli.
A Barcelona es portaran pneumàtics de tots els compostos, inclosos els intermedis i de pluja. L’objectiu de tots aquests pneumàtics, compartit amb la FIA i els equips, és oferir pneumàtics amb un major nivell de prestacions i una degradació més baixa, de manera que els pilots puguin anar a fons durant totes les fases de la carrera.
En total, a Barcelona hi haurà 810 jocs de pneumàtics del 2017 sol·licitats pels equips: 23 jocs de durs, 263 de mitjans, 287 de tous, 74 de supertous, 51 d’ultratous, 67 d’intermedis i 45 de pluja.
Els tests a Barcelona també permetran provar els compostos de reserva. Es tracta de pneumàtics amb l’estructura i els compostos del 2016 que Pirelli posa a la disposició dels equips per si fa falta, en cas que les càrregues i prestacions reals resultessin ser més baixes del que s’ha previst en teoria. Els equips han sol·licitat 70 jocs d’aquests pneumàtics de reserva.