Foment ratifica que no prorrogarà les autopistes d’Abertis que vencen els propers anys

  • Un dels aspectes de les negociacions sobre l'eventual fusió del grup espanyol amb la italiana Atlantia

VilaWeb
08.05.2017 - 11:53

Un dels aspectes de les negociacions sobre l’eventual fusió del grup espanyol amb la italiana Atlantia

MADRID, 8 (EUROPA PRESS)

El Ministeri de Foment no prorrogarà el termini de concessió de les autopistes de peatge que actualment explota Abertis i que vencen en els propers anys.

Així ho ha ratificat el titular del departament, Íñigo de la Serna, en ser preguntat per aquesta qüestió que, segons s’apunta al mercat, forma part de les converses obertes sobre una eventual fusió d’Abertis i el grup italià Atlantia.

De la Serna ha declinat de nou pronunciar-se sobre aquesta possible operació corporativa, que donaria lloc a un dels operadors d’autopistes més importants del món.

“El Govern no es pronunciarà sobre una operació corporativa, sobretot quan encara no hi ha plantejament o cap proposta concreta sobre la taula”, ha retiterat De la Serna després de participar en un fòrum immobiliari organitzat per ‘El Confidencial’ i Colonial.

No obstant això, preguntat pel venciment en els propers anys del termini de concessió d’algunes de les autopistes que actualment gestiona Abertis, De la Serna ha insistit que la intenció del Govern espanyol és no prorrogar el contracte.

“Insisteixo que no prorrogarem les concessions existents”, ha declarat el ministre. “Al seu moment el Govern decidirà”, ha afegit sobre el futur de les vies, que pot explotar directament l’Estat o bé treure-les de nou a concurs.

Abertis té actualment quatre de les cinc vies el termini de les quals de concessió venç en els propers anys. Es tracta del tram de l’AP-7 Tarragona-Alacant, que venç el 2019, i el que enllaça Barcelona amb la Jonquera i Tarragona, que culmina el 2021. Així mateix, el termini de concessió de l’AP-4 Sevilla-Cadis també acaba el 2019 i el de l’AP-2 Saragossa-Mediterrani, el 2021.

El mercat ha apuntat que la conclusió del contracte de concessió d’aquestes vies que té Abertis, fonamentalment en el cas de l’AP-7, figura entre els punts sobre els quals giren les converses que Atlantia manté amb la companyia espanyola pendents d’una eventual fusió.

HISPASAT

El titular de Foment també ha declinat pronunciar-se sobre la possibilitat que l’operador de satèl·lits espanyol Hispasat, actualment controlat per Abertis, passi a comptar amb capital italià conseqüència de la possible integració.

La fusió entre Abertis i Atlantia donaria lloc a un dels primers grups mundials d’autopistes. La firma resultant estaria participada per Criteria CaixaHolding i la família Benetton, sumaria una cartera de 13.600 quilòmetres de via de pagament repartides per vuit països i generaria ingressos anuals de 10.400 milions d’euros.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor