Foment garanteix que “cap tram” del Corredor Mediterrani es ralentirà per falta de fons

  • Es destinaran 817 milions al tram català del Corredor en la Legislatura, el 26% del total

VilaWeb
10.04.2017 - 16:15

Es destinaran 817 milions al tram català del Corredor en la Legislatura, el 26% del total

MADRID, 10 (EUROPA PRESS)

El ministre de Foment, Íñigo de la Serna, ha assegurat que els Pressupostos del 2017 compten amb fons suficients per escometre les obres del Corredor Mediterrani que es poden executar aquest 2017 perquè ja estan en fase de licitació o adjudicació.

“Cap tram del Corredor Mediterrani es ralentirà per falta de fons”, ha garantit el titular de Foment després de participar en la presentació de l’un estudi sobre les prioritats de la infraestructura realitzat per la Generalitat i la societat catalana.

De la Serna ha indicat que els trams d’aquest Eix que no tenen consignació pressupostària és perquè el seu desenvolupament es troba en una fase molt anterior a la construcció, la de projecte o la d’expropiació de terrenys, que porten al fet que la seva licitació o adjudicació ja tingui lloc el 2018.

“Però en tots els trams que hi hagi capacitat de licitar i contractar ho continuarem fent amb tots els recursos que siguin necessaris”, ha remarcat.

Els Pressupostos de Foment per al 2017 contenen una partida d’inversió total de 715 milions d’euros per al Corredor Mediterrani.

El ministre ha insistit que aquesta infraestructura és “una prioritat social, política i econòmica”, i ha afirmat que no es parteix de zero, atès que ja s’ha fet una inversió de 9.500 milions d’euros del total de 17.000 milions que suposa l’execució del traçat del Corredor Mediterrani al llarg del litoral.

Ha subratllat les dificultats tècniques que han travessat en l’últim any els treballs d’alguns trams, que no es van poder solucionar per estar el Govern en funcions.

817 MILIONS A CATALUNYA

Respecte al tram que discorre per Catalunya, ha recordat que el Govern invertirà 817 milions d’euros aquesta Legislatura, el 26% dels 3.122 milions previstos per a aquest període en tota la infraestructura: “Es tracta de la consignació més elevada d’entre totes les comunitats”.

Quant a la situació dels diferents trams catalans, ha precisat que les obres del que enllaça Tarragona i Vandellós acabaran a la fi del primer trimestre del 2018.

No obstant això, ha reconegut que el tram Vadellós-Castelló i el de Castellbisbal presenten diferents complicacions tècniques que portaran a treure de nou a concurs els contractes, si bé ha garantit la seva execució en l’horitzó de 2020.

A més, De la Serna ha apuntat que el nomenament del coordinador del Corredor, Juan Barris, contribuirà a complir amb tots els objectius.

“DIVORCI MASSA INTENS”

Per la seva banda, el conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, Josep Rull, ha considerat que els Pressupostos del 2017 “tenen algun dèficit quantitatiu i qualitatiu preocupant”.

“El text és important, però el context és fonamental. Hi ha hagut ja un divorci massa intens entre paraules i fets”, ha lamentat en referència al Corredor Mediterrani.

“Podíem plantejar l’acte com un memorial de greuges, però no ho anem a fer”, ha afegit el conseller, que ha insistit en la necessitat de comptar amb una agenda, un calendari d’execució clar, previsible, cert i avaluable.

A més, ha cridat el Govern central a “superar el centralisme” i deixar de planificar les infraestructures de forma radial: “És més pragmàtic i de sentit comú”.

Ens ajudeu a fer un plató?

Fem una gran inversió per a construir un plató televisiu i poder oferir-vos així nous formats audiovisuals de qualitat.

Gràcies per fer-ho possible.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor