Fitur 2017 tindrà gairebé un 10% més de superfície, un 6% més d’expositors i més de 9.600 empreses

  • Anticipa un increment de visitants a Fitur, que suposa uns ingressos per a Madrid de 240 milions

VilaWeb
11.01.2017 - 15:03

Anticipa un increment de visitants a Fitur, que suposa uns ingressos per a Madrid de 240 milions

MADRID, 11 (EUROPA PRESS)

La Fira Internacional de Turisme, Fitur 2017, incrementarà un 6% el nombre d’expositors directes aquest any fins als 755 –un 9% més en el cas de l’oferta internacional–, amb la participació de 9.672 empreses procedents de 165 països i regions, fet que unit a la major superfície ocupada que rondarà els 62.500 metres quadrats, gairebé un 10% més, fan preveure un augment de les visites, que l’any passat van sumar 231.872 persones.

El certamen, que serà inaugurat pels Reis d’Espanya, celebra aquest any la 37a edició entre els dies 18 al 22 de gener amb unes favorables expectatives situant la fira com l’esdeveniment de referència per al turisme de negocis a Madrid, per representar uns ingressos induïts que podrien superar els 240 milions d’euros.

El president del Comitè Executiu d’Ifema, Clemente González Soler, ha explicat a la presentació de la nova edició de Fitur que el certamen madrileny acollirà un total de 9.672 empreses i que els 755 titulars d’estands representen un creixement del 6% respecte a la passada edició del 2016.

Destaca el creixement de l’àrea internacional, amb un 9% més d’expositors, destacant pel seu creixement les d’Amèrica, amb un increment del 17%; seguida d’Àsia-Pacífic, amb un 12%, i Europa (inclosa Israel), amb un 9% més en relació amb l’any passat.

Les noves destinacions que estaran representades en la 37a edició de la Fira són Aruba, que ho fa amb el seu organisme oficial corresponent, i Nassau i Pakistan, que ho estaran a través d’empreses turístiques d’aquestes destinacions.

UN 3% MÉS A L’ÀREA NACIONAL

Per la seva banda, els expositors de l’àrea nacional augmenten un 3%. Alhora, destaca el creixement d’un 23% de les empreses de tecnologia i en particular en les seves seccions especialitzades que assistiran a la cinquena edició de Fitur Know How Export.

“El creixement del 9% de la presència internacional reforça el reconeixement de la Fira com la segona més important del món, la primera per al mercat llatinoamericà”, ha assegurat el president del Comitè organitzador de Fitur i president executiu d’Iberia, Luis Gallego, qui va destacar l’important creixement del turisme emissor espanyol “que té un gran potencial”.

La secretària d’Estat de Turisme, Matilde Asián, va destacar l’aposta “per la qualitat i l’excel·lència del turisme” que s’està fent des de totes les institucions i ha reiterat la importància del turisme com activitat econòmica impulsora de la recuperació econòmica.

En aquest punt, va apostar per millorar la qualitat en els mercats europeus, “mercats madurs que ja coneixen el turisme espanyol”, i d’apostar per una millora política de visats i connectivitat per a països emergents amb l’objectiu que puguin incrementar el número de les seves visites a Espanya.

ANY INTERNACIONAL DEL TURISME SOSTENIBLE

Aquest any a més l’Organització Mundial de Turisme ha elegit Fitur com a seu de la inauguració de l’Any Internacional del Turisme Sostenible per al Desenvolupament, declarat per l’Organització de les Nacions Unides.

Per aquesta raó, a la fira es podran apreciar els esforços que està fent el sector turístic, per contribuir amb la seva activitat al desenvolupament d’un nou model de sostenibilitat turística en els seus principals eixos econòmic, sociocultural i mediambiental.

Aquest any l’Argentina serà Soci Principal, sumant-se així aquest destí iberoamericà a la iniciativa posada en marxa per la Fira en la passada convocatòria del 2016, que va tenir com a soci principal Andalusia. A través d’aquesta aliança es tractarà d’arribar als 9 milions de turistes el 2019.

L’estand de l’Argentina constarà de 760 metres quadrats dividits en dues plantes amb un disseny innovador que girarà entorn a la sostenibilitat. “L’Argentina mostrarà tota la seva riquesa a Fitur, un aparador que servirà a més per afermar les relacions entre Espanya i l’Argentina que s’han de recuperar després d’uns últims anys complicats”, ha assegurat el secretari executiu d’Inprotur (Institut Nacional de Promoció Turística l’Argentina), Roberto Palais.

Aquest any la fira continua també en la seva aposta per l’especialització a través de les seves diferents seccions monogràfiques com Fitur Shooping, Fitur Salut o Fitur Gay, a més dels fòrums ja consolidats com FiturTech i FiturGreen, integrats a FiturTechY.

Ens ajudeu a fer un plató?

Fem una gran inversió per a construir un plató televisiu i poder oferir-vos així nous formats audiovisuals de qualitat.

Gràcies per fer-ho possible.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor