La fiscalia dels EUA descarta d’investigar la mort de Renee Good a Minneapolis

  • El fiscal defensa que l’agent federal actuà en defensa pròpia

VilaWeb
Memorial per Renee Good a Minneapolis (EUA)
18.01.2026 - 18:11
Actualització: 18.01.2026 - 19:54

El fiscal general adjunt dels Estats Units, Todd Blanche, ha tornat a dir que la seva oficina no preveia ara per ara d’obrir cap investigació contra l’agent federal d’immigració que matà a trets Renee Good el 7 de gener proppassat. Blanche argumenta, segons la versió oficial, que l’agent actuà en defensa pròpia perquè la dona presumptament havia intentat d’atropellar-lo amb el vehicle.

Diverses organitzacions, com ara Human Rights Watch, han denunciat contràriament que allò que va passar fou un “assassinat injustificat”, i sostenen que les imatges enregistrades de l’incident demostren que en cap moment Good va provar d’emprar el vehicle contra l’agent.

Blanche ha defensat en declaracions a Fox News que no pensaven investigar cada vegada que un agent es defensava contra algú que posava en perill la seva vida. “No ho fem mai i no té res a veure amb això que ha passat a Minneapolis”, ha expressat.

Pressió del governador de Minnesota

El fiscal també ha dit que no cedirien a les “pressions” del governador demòcrata de Minnesota, Tim Walz, que ha sol·licitat que s’obrís la investigació, i que, fins ara, no hi havia hagut cap mena de col·laboració entre el Departament de Justícia i la policia local per compartir informació sobre l’incident.

“Investigarem quan sigui adient investigar, i no és el cas. No ho era quan va passar i tampoc ara”, ha insistit Blanche. “Si les circumstàncies canvien, ho farem, però no cedirem. Si arriba el moment, ho farem, però encara no ha arribat.”

Recomanem

Fer-me'n subscriptor