La fiscalia ensenya les dents a les defenses del cas Montoro: “Són actuacions greus de corrupció”

  • La fiscalia s'oposa a arxivar el cas i també a traslladar-lo a un jutjat de Madrid, tal com demanen les defenses

VilaWeb
03.12.2025 - 11:04
Actualització: 03.12.2025 - 12:51

La fiscalia ha rebutjat la petició d’arxivar del cas Montoro, que esquitxa l’ex-ministre d’Hisenda del govern de Mariano Rajoy, i ha respost a les defenses que les investigacions no tenen “cap component ideològic”, sinó que apunten a “greus pràctiques de corrupció”.

En un escrit adreçat al jutge de Tarragona que porta la instrucció, la fiscal Carmen García rebutja els recursos d’unes quantes defenses que reclamen anul·lar la causa o bé traslladar-la als jutjats de Madrid.

La fiscal remarca que alguns dels correus electrònics intervinguts en una investigació prèvia contra empreses gasistes amb seu a Tarragona “no evidenciaven fets de naturalesa política, sinó actuacions greus de corrupció originades a Tarragona”, i insisteix que aquestes pràctiques “no responen a cap ideologia”.

Segons la fiscalia, els informes dels Mossos d’Esquadra i de l’Agència Tributària apunten a l’existència indiciària d’una organització, als pagaments de les gasistes al despatx Equipo Económico –assenyalat com el centre de l’entramat– abans de cada decisió administrativa favorable, i a l’elaboració “a mida de les mercantils” d’impostos i criteris fiscals.

La causa investiga si, des del Ministeri d’Hisenda de Montoro, es van concedir presumptes tractes fiscals de favor a empreses gasistes amb la mediació d’Equipo Económico.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor