El Suprem espanyol obre judici per primera vegada a la història contra el fiscal general de l’estat

  • Álvaro García Ortiz serà jutjat per un presumpte delicte de revelació de secrets de la parella d'Isabel Díaz Ayuso

VilaWeb
09.09.2025 - 13:19
Actualització: 09.09.2025 - 13:39

El fiscal general de l’estat espanyol, Álvaro García Ortiz, serà jutjat al Tribunal Suprem acusat d’un delicte de revelació de secrets per la difusió de dades reservades d’Alberto González Amador, parella d’Isabel Díaz Ayuso. El jutge Ángel Hurtado ha dictat l’obertura de judici oral, cosa que convertirà García Ortiz en el primer fiscal general que s’asseurà al banc dels acusats.

Segons la instrucció, García Ortiz va filtrar suposadament un correu electrònic del 2 de febrer de 2014 que la defensa de González Amador havia enviat a la fiscalia per cercar un acord judicial. En aquell correu, l’advocat reconeixia: “Certament, s’han comès dos delictes contra la hisenda pública.” Després de la filtració d’aquest correu a la Cadena SER, el fiscal general va ordenar de redactar una nota de premsa amb tots els detalls de la negociació entre la fiscalia i la defensa de González Amador. El jutge instructor considera que aquests fets poden constituir un delicte de revelació de secrets comès per un funcionari públic.

Ara les defenses hauran de presentar sengles escrits per al judici. A més, García Ortiz haurà de lliurar una fiança de 150.000 euros per a les responsabilitats que se’n puguin derivar. Si no la presenta en cinc dies, li embargaran els béns fins a arribar a aquesta quantitat. D’una altra banda, Hurtado refusa la petició de l’Associació Professional i Independent de Fiscals, conservadora, que demanava de suspendre-li el càrrec, perquè la regulació que avala la suspensió de qualsevol membre de la carrera fiscal per via administrativa no preveu, justament, la del fiscal general de l’estat.

Malgrat que encara no s’ha comunicat oficialment, alguns mitjans espanyols avancen que el judici podria ser al novembre i que la sala la conformarien els magistrats Andrés Martínez Arrieta (president), Manuel Marchena, Antonio del Moral, Juan Ramón Berdugo, Carmen Lamela, Susana Polo i Ana Ferrer.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor