17.03.2017 - 11:43
BARCELONA, 17 (EUROPA PRESS)
Vuit de cada deu professors utilitzen tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) a l’aula com a mínim una vegada per setmana, però només el 20% en fa un ús innovador, segons dades de la consultora Ipsos elaborats per Miquel Àngel Prats, membre del comitè científic d’ITWorldEdu, que se celebrarà el 21 i 22 de març al recinte de Montjuïc de Fira de Barcelona.
Segons el professor, les TIC a l’aula es fan servir majoritàriament per trobar informació i “queda molt de camí per caminar en la introducció d’aplicacions innovadores” en àmbits com l’aprenentatge en dispositius mòbils, la realitat augmentada o la geolocalització, segons ha informat el centre tecnològic Eurecat.
Prats ha remarcat que en els propers anys es veurà una incidència creixent de tecnologies en educació com el pensament computacional, les impressores 3D, els videotutorials i els mètodes inductius a l’aula.
L’edició del congrés ITworldEdu, organitzat pel Clúster Edutech i la col·laboració d’Eurecat, girarà al voltant de les millors pràctiques tecnològiques per afavorir la tasca educativa en tots els àmbits i oferirà ponències magistrals, taules rodones i tallers.
La presidenta del Clúster Edutech, Elisabet Marill, ha explicat que el congrés vol ser una “bona guia” pels docents que volen innovar a l’aula, ja que durant els dos dies es mostraran casos d’èxit.
L’ITworldEdu comptarà amb la participació de la indústria especialitzada en el món de les tecnologies educatives, que mostraran la seva aposta per l’escola transformadora amb una trentena d’expositors.