Fira.- L’Automobile tindrà 90 marques entre expositors i ponents al nou congrés tecnològic

  • Tesla participarà per primera vegada en un saló a Espanya i destaca l'absència del Grup Volkswagen a excepció de Seat

VilaWeb
05.04.2017 - 13:59

Tesla participarà per primera vegada en un saló a Espanya i destaca l’absència del Grup Volkswagen a excepció de Seat

BARCELONA, 5 (EUROPA PRESS)

El saló Automobile Barcelona –la nova denominació del Saló Internacional de l’Automòbil de Barcelona– comptarà amb unes 90 marques, entre les quals tindran un expositor en el recinte firal i les que participaran en el nou Connected Hub, un congrés sobre connectivitat, transformació digital de la indústria d’automoció, el vehicle autònom i la mobilitat elèctrica i intel·ligent.

El president del saló, Enrique Lacalle, ha confiat que la reformulació de l’esdeveniment –que combina el tradicional saló de l’automòbil amb la participació de marques capdavanteres en tecnologia– ho convertirà en un punt de referència mundial i es convertirà en una trobada “molt més gran i molt potent en el futur”.

“És un congrés únic al món, segur que ens copiaran com sempre”, ha augurat Lacalle, que ha assegurat que els organitzadors del saló han fet realitat el que demanaven les marques, que cercaven un incentiu per participar en la fira en un moment en el qual només hi ha dos salons de l’automòbil importants a Europa, Ginebra i Frankfurt.

L’Automobile tindrà lloc entre l’11 i el 21 de maig en el recinte Montjuïc de Fira de Barcelona –entre els pavellons 1 i 8 i l’avinguda Maria Cristina–, i a un mes i mig del seu inici té confirmades 30 marques expositores, enfront de les 36 de l’anterior edició, fa dos anys.

Entre les novetats destaca la nord-americana Tesla, que Lacalle ha remarcat que participarà per primera vegada en una fira a Espanya, i també estarà per primera vegada en el saló barceloní la marca índia Mahindra, alhora que s’ha recuperat la presència de Toyota, que no havia assistit en les últimes edicions.

No obstant això, el gran absent serà el Grup Volkswagen, que només tindrà presència a través de Seat, mentre que en les últimes edicions sí que havia tingut expositors, almenys de les seves grans marques com Audi i Volkswagen.

Lacalle, que ha subratllat que el saló de l’Automòbil de Barcelona suma aquest any 98 anys d’història, ha assegurat que tornarà a ser el saló més visitat d’Europa “com sempre”, confiant a aconseguir com a mínim la xifra del 2015, que va arribar a 750.000 visitants, i també ha constatat que és la millor plataforma comercial de l’any i el millor lloc per comprar un cotxe.

CONNECTED HUB

En el Connected Hub, que se celebrarà entre l’11 i el 12 de maig, participaran més de 70 ponents, i va en línia d’altres esdeveniments de referència internacional vinculats a la transformació digital que se celebren a Barcelona, com el Mobile World Congress, IoT Solutions i l’Smart City Expo World Congress.

Entre les empreses participants destaca Google (a través de Waze), IBM, Facebook, Ericsson, Orange, Oracle i HP, entre unes altres, així com fabricants de components i enginyeria, com Ficosa i Idneo.

El congrés comptarà amb un espai denominat ‘Innovation Square’, en el qual participaran 25 startups internacionals que podran presentar els seus projectes a inversors; i també hi haurà el ‘Connected Street’, en el qual el públic general podrà provar les novetats tecnològiques aplicades al cotxe, com a diferents graus de conducció autònoma i cotxes elèctrics i híbrids.

Ens ajudeu a fer un plató?

Fem una gran inversió per a construir un plató televisiu i poder oferir-vos així nous formats audiovisuals de qualitat.

Gràcies per fer-ho possible.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor