24.04.2017 - 15:10
BARCELONA, 24 (EUROPA PRESS)
Fira de Barcelona ha arribat a un acord amb l’empresa Mercats Mexicans per crear la societat Fira Barcelona Mèxic, que està participada al 50% entre tots dos socis i impulsarà salons i fòrums centrats especialment en les ‘smart cities’, però també en l’energia i l’educació.
“L’engegada d’aquesta societat reforça la nostra estratègia i activitat internacional amb l’impuls de nous esdeveniments i projectes en un país com Mèxic, dins de l’objectiu de contribuir així a generar més oportunitats i a obrir nous mercats a empreses expositores i professionals dels nostres salons”, ha destacat en un comunicat el director de Negoci Internacional de Fira de Barcelona, Ricard Zapatero.
Les ‘smart cities’ seran el principal focus d’atenció dels primers esdeveniments que gestionarà Fira Barcelona Mèxic, ja que en el marc de les edicions internacionals que es realitzen a diverses ciutats del món del Smart City Expo World Congress, celebrat anualment al recinte de Gran Via de Fira de Barcelona, el juny vinent tindrà lloc el Smart City Expo Latam, en Pobla.
En la segona edició, aquest esdeveniment preveu superar els 80 expositors, 150 ponents, 500 ciutats representades i 7.800 visitants aconseguits l’any passat per convertir-se en l’esdeveniment de referència d’Amèrica Llatina.
A més, aquest mateix any tindran lloc els Smart City Fòrums –formats congressuals d’un sol dia– a les ciutats de Veracruz i Aiguas Calientes, que podrien ampliar-se en els propers anys amb la col·laboració de la Confederació Nacional de Municipis de Mèxic, i de cara al 2018 s’està treballant per llançar altres nous salons a Mèxic en matèria d’educació i energia.
I és que la creació de Fira Barcelona Mèxic s’emmarca en l’estratègia de Fira de potenciar la seva presència en l’exterior amb l’organització de les edicions de Smart City Expo en ciutats com a Puebla, Buenos Aires, Casablanca i Kyoto, i també amb la fira de l’Automòbil a Doha, on també cogestiona el recinte del Centre de Convencions de la ciutat de Qatar.
Així mateix, destaca la seva activitat a Cuba on, al costat del seu soci local Pabexpo, aquest any celebra certàmens relacionats amb la indústria gràfica i packaging, l’hostaleria, les energies renovables i la seguretat, a més de diversos projectes de consultoria en altres països del món.