07.04.2017 - 11:53
BARCELONA, 7 (EUROPA PRESS)
El saló de turisme B-Travel, que se celebrarà entre el 21 i el 23 d’abril en el recinte Montjuïc de Fira de Barcelona, explicarà en la XXV edició amb dos nous espais, dedicats al turisme industrial i al ‘glamping’, que engloba els càmpings que ofereixen experiències i serveis de luxe.
El president de B-Travel i president del Gremi d’Hotels de Barcelona, Jordi Clos, ha destacat aquest divendres en roda de premsa que el 68% dels visitants del saló acaben decidint la seva destinació vacacional durant la fira, per la qual cosa aquest any s’han potenciat les iniciatives per fomentar la reserva de viatges.
Així, en B-Travel s’oferiran fins el 8.000 productes en promoció i la possibilitat que professionals del sector dissenyin un viatge a mesura del visitant segons les seves preferències, a través de rutes en grup, gratuïtes i de 30 minuts, a càrrec de guies professionals del Barcelona Guide Bureau.
El saló tindrà uns 200 expositors, entre els quals s’expliquen totes les comunitats autònomes d’Espanya, aerolínies, navilieres i agències de viatges, entre uns altres, a més de destinacions internacionals, amb la novetat aquest any d’Itàlia, Indonèsia, Jamaica i Namíbia.
La previsió és aconseguir els 27.000 visitants, encara que Clos ha ressaltat que l’última jornada de l’edició d’aquest any coincideix amb Sant Jordi, per la qual cosa s’han organitzat activitats que vinculen els llibres amb els viatges, amb la participació d’autors de novel·les de viatges, periodistes de revistes i escriptors de guies.
El director general de Turisme de Catalunya, Octavi Bono, ha posat en valor la importància del saló per potenciar els viatges de catalans dins de Catalunya, ja que ha constatat que l’any passat van ser 12,9 milions de visitants, una xifra “molt rellevant” tenint en compte que es van registrar 18 milions de turistes internacionals.
NOVES TENDÈNCIES
La directora de B-Travel, Marta Serra, ha explicat que, donant resposta a les noves tendències turístiques, el saló crearà la nova zona dedicada al turisme industrial, amb una desena d’expositors, i centrada en el patrimoni històric industrial i empreses vives, com visites a antigues factories, mines i molins, centres d’investigació o grans companyies, propostes en auge i molt populars en altres països com Alemanya.
També comptarà amb una desena d’expositors la zona dedicada al ‘glamping’, en la qual diferents associacions de càmpings de Catalunya –que inclouen alguns dels més prestigiosos d’Europa– recrearan l’ambient d’aquests espais, en els quals es combina l’experiència d’acampar a l’aire lliure amb el luxe i alta qualitat en els serveis.
Bono ha destacat que el sector dels càmpings ha fet una gran transformació en els últims 15 anys, amb grans inversions a millorar i sofisticar les seves instal·lacions, i ha lamentat que la percepció general encara és “molt diferent a la realitat”.