La Federació Llull homenatja Joan Fuster a Sueca, poble natal de l’escriptor

  • Acció Cultural del País Valencià (ACPV), Obra Cultural Balear i Òmnium Cultural han fet una reunió per compartir anàlisis i reflexions i impulsar la coordinació de les tres entitats

VilaWeb
Joan Miralles, Anna Oliver i Xavier Antich, durant l'homenatge a Joan Fuster (fotografia: Òmnium Cultural)
15.10.2022 - 13:57
Actualització: 15.10.2022 - 13:58

Les juntes directives de les tres entitats que conformen la Federació Llull, Acció Cultural del País Valencià (ACPV), Obra Cultural Balear i Òmnium Cultural, han homenatjat avui al matí Joan Fuster, al seu poble natal, Sueca. Hi han assistit Anna Oliver, Joan Miralles i Xavier Antich. És la primera vegada que es fa una trobada d’aquestes característiques, que també ha servit per fer una reunió de treball per compartir anàlisis i reflexions i impulsar la coordinació de les tres entitats.

El president d’Òmnium, Xavier Antich, ha fet valdre la figura de l’escriptor com a principal impulsor del concepte de Països Catalans: “Sense Joan Fuster avui, segurament, no lluitaríem plegats i tampoc no hauríem entès que la llengua només se salvarà si se salva a tots els Països Catalans”. “Català de València, suecà, poeta, assagista, filòleg, mestre, professor, intel·lectual i tantes altres coses que ens venen al cap”, ha comentat el president de l’Obra Cultural Balear, Joan Miralles. La presidenta d’ACPV ha denunciat que l’ús social retrocedeix: “Però no volem limitar-nos a la queixa i a la denúncia.” Per aquest motiu, ha anunciat que la Federació Llull impulsarà un diagnòstic exhaustiu que reculli la situació lingüística d’arreu dels Països Catalans, que anirà acompanyat de propostes d’actuació.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor