Familiars d’ostatges es manifesten davant la residència de Netanyahu la vigília del Cap d’Any jueu

  • Reclamen un acord que permeti el retorn dels segrestats i critiquen l’ofensiva israeliana a Gaza

VilaWeb
22.09.2025 - 19:49
Actualització: 22.09.2025 - 22:35

Centenars de persones s’han concentrat avui a Jerusalem, davant la residència del primer ministre israelià, Benjamin Netanyahu, per exigir un acord que garanteixi el retorn dels ostatges segrestats per Hamàs durant els atacs del 7 d’octubre de 2023.

El Fòrum d’Ostatges i Famílies Desaparegudes ha remarcat a les xarxes que “als túnels no hi ha vacances ni festes; és només una altra nit aterridora i perillosa que pateixen a Gaza”.

Amb banderes grogues i una taula parada amb els plats típics del Cap d’Any jueu –Rosh Hashanà–, els manifestants han escenificat la seva protesta a pocs metres de la residència de Netanyahu. Segons les proclames del fòrum, “només el poble portarà els ostatges a casa”.

La mobilització ha coincidit amb la difusió d’un segon vídeo del segrestat Alon Ohel per part de les Brigades Ezeldín al-Qassam, el braç armat de Hamàs. Ohel va escapar de la matança al festival de música Nova i fou capturat al nucli de Reim.

Els familiars dels ostatges s’han mostrat contraris a la nova ofensiva de l’exèrcit israelià contra la ciutat de Gaza, perquè consideren que posa en perill la vida d’una vintena dels 48 ostatges que encara hi ha dins l’enclavament.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor