Facua xifra en un 28% la pujada de la llum els últims set mesos

  • El rebut de la llum s'ha encarit un 27,8% els últims set mesos i costa 16,68 euros més per a un usuari mitjà, segons càlculs de Facua-Consumidors en Acció.

VilaWeb
02.12.2016 - 10:40

MADRID, 2 (EUROPA PRESS)

El rebut de la llum s’ha encarit un 27,8% els últims set mesos i costa 16,68 euros més per a un usuari mitjà, segons càlculs de Facua-Consumidors en Acció.

Aquestes pujades es produeixen respecte als nivells d’abril, quan el rebut es trobava en un preu mitjà de 60,03 euros i venia d’encadenar diversos mesos a la baixa.

El rebut de la llum s’ha encarit un 2,6% el novembre, situant-se en 76,71 euros (impostos indirectes inclosos), segons els càlculs de l’associació, que realitza els seus estudis a partir de la tarifa PVPC aplicada en domicilis en què els comptadors encara no tenen la tarifació per hores i basant-se en un perfil d’usuari amb una potència contractada de 4,4 kW i un consum mensual de 366 kWh.

En un comunicat, Facua demana al nou Govern del PP que dialogui amb el conjunt de partits i amb les organitzacions de la societat civil per a redissenyar la política energètica, “que només ve beneficiant a les grans companyies del sector”.

Alhora, recorda que, juntament a més d’una vintena d’organitzacions de la societat civil, ha demanat al Govern espanyol que posi final als abusos tarifaris i aprovi una tarifa regulada assequible per als consumidors domèstics.

Ens ajudeu a fer un plató?

Fem una gran inversió per a construir un plató televisiu i poder oferir-vos així nous formats audiovisuals de qualitat.

Gràcies per fer-ho possible.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor