18.04.2017 - 12:46
MADRID, 18 (Portaltic/EP)
L’assassinat d’un ancià dilluns passat a Cleveland, que va ser penjat a Facebook, ha commocionat la societat i també ha provocat dures crítiques a la companyia. La xarxa social ha reaccionat i ha publicat un comunicat oficial en el qual sosté que només va trigar 23 minuts a deshabilitar el compte de l’autor després de rebre la primera denúncia per part d’un usuari sobre el vídeo del crim.
En la nota oficial, Facebook ha condemnant els fets, i qualifica el crim d'”horrible” i afirma que “no té lloc a Facebook i va en contra de la política i de tot el que la companyia representa”. A més, la xarxa social ha inclòs una explicació detallada de com es van produir els fets i de com van actuar-hi.
A les 11 del matí d’aquest dilluns, l’assassí va pujar dos vídeos a Facebook. El primer d’ells contenia un “intent d’assassinat”, mentre que en el segon va gravar com cometia el crim i disparava l’ancià de 74 anys a ple carrer. Minuts després dels trets, l’autor va dur a terme un vídeo en directe de 5 minuts de durada en el qual confessava el seu crim i uns altres que suposadament hauria perpetrat també.
Facebook ha defensat la rapidesa de la seva actuació, que es va produir només “23 minuts després que el vídeo de l’assassinat fos reportat per primera vegada”, segons Justin Osofsky, vicepresident d’operacions de Facebook. Això sí, aquesta primera denúncia per part d’un usuari no va arribar fins gairebé 1 hora i 45 minuts després que el vídeo fos publicat.
“NECESSITEM FER-HO MILLOR”
No obstant això, la xarxa social també ha assumit part de la culpa per la seva gestió de la crisi. “Sabem que necessitem fer-ho millor”, ha afirmat Osofsky, després de reconèixer que el compte de l’assassí no va ser deshabilitat fins a la una, més de dues hores després del crim, malgrat que el vídeo en directe de confessió de l’assassí sí va ser reportat dues hores abans, tot just quan va finalitzar.
Com a resposta a les crítiques rebudes, la xarxa social afirma que està treballant per “millorar el seu sistema de revisió”, que s’encarrega de revisar les denúncies que reporten els mateixos usuaris en trobar continguts inadequats. La companyia sosté que “milers de persones al món” treballen en aquest servei i també que “prioritza les denúncies que impliquen amenaces greus de seguretat per a la comunitat”.