26.04.2017 - 18:32
BARCELONA, 26 (EUROPA PRESS)
Experts reunits en el cicle de reflexió Escoles de Segona Oportunitat a Espanya advoquen per un canvi en l’enfocament de les polítiques educatives a Espanya per afrontar les taxes de fracàs i abandonament escolar.
Una cinquantena d’experts vinculats al món educatiu, social, polític i empresarial s’han reunit en tres seminaris, en els quals han apuntat quins haurien de ser alguns dels eixos de treball per donar resposta als joves que han abandonat el sistema educatiu, ha informat la Fundació El Llindar, la Xarxa Espanyola d’Escoles de Segona Oportunitat i l’Obra Social La Caixa en un comunicat.
Aquests eixos estan relacionats amb una política educativa “valenta”, que aposti per la flexibilitat metodològica, la personalització d’itineraris formatius més llargs que alternin formació i feina, generar aliances amb el món empresarial i aprofitar les oportunitats que ofereix el sector digital, entre d’altres.
Segons els organitzadors, aquest procés de reflexió contribueix de manera significativa a diferents dinàmiques a favor d’aquest canvi educatiu, i han destacat que a Catalunya les administracions públiques estan multiplicant les iniciatives a favor de models de noves oportunitats.
Després de la clausura de les conclusions del cicle, els responsables d’El Llindar i la Xarxa Espanyola de Segona Oportunitat han signat per primera vegada un acord de col·laboració amb la vintena d’escoles de segona oportunitat de França i d’Espanya presents, a favor dels nous plantejaments educatius i l’equitat educativa a Europa.