26.07.2025 - 22:19
|
Actualització: 27.07.2025 - 10:01
L’exèrcit israelià va anunciar ahir els llançaments d’ajuda aèria a Gaza, i que s’establiran corredors humanitaris per als combois de les Nacions Unides, després d’un augment de les morts a causa de la fam aquests darrers dies.
L’exèrcit també ha anunciat el començament d’un alto-el-foc tàctic local de l’activitat militar, per atendre les necessitats humanitàries, entre les 10.00 i les 20.00. Segons l’exèrcit, es farà cada dia fins a nou avís. “Aquesta decisió s’ha coordinat amb l’ONU i organitzacions internacionals després de converses de respecte”, ha explicat.
Sobre els llançaments, l’exèrcit ha fet saber: “Es reprendran els llançaments aeris d’ajuda. El llançament inclou set palets d’ajuda amb farina, sucre i aliments enllaunats”. La declaració apareix després d’un augment de les crítiques internacionals, incloses les d’aliats propers, perquè uns quants centenars de palestins han mort aquestes últimes setmanes mentre intentaven arribar a les cues per rebre ajuda humanitària.
El comunicat de l’exèrcit no ha especificat quan obririen els corredors humanitaris per als combois de l’ONU, ni on. “L’assistència humanitària designada permetrà el moviment segur dels combois de les Nacions Unides que lliuren aliments i medicaments i hi ha la possibilitat de declarar pauses humanitàries en zones poblades per facilitar l’ajuda”, han afegit les Forces de Defensa d’Israel (FDI) al seu comunicat.
Moviment d’Israel arran de les acusacions
El president del país, Isaac Herzog, ha aplaudit les mesures de l’exèrcit i ha instat l’ONU i altres ONG internacionals a col·laborar amb l’administració israeliana als territoris palestins ocupats i a “complir amb la seva part i garanteixin que l’ajuda arribi sense demora”.
“És inacceptable que l’ajuda lliurada a Gaza continuï sense distribuir-se o sigui interceptada per Hamàs, fins i tot mentre acusen falsament Israel de blocar-la”, ha afegit Herzog, insistint en els esforços del govern israelià, que està fent “tot el possible” per “enfortir i modernitzar la resposta humanitària a Gaza”.
Aquesta decisió ve donada, segons el comunicat d’Israel, per “refutar les acusacions” que el govern israelià executa una política de fam deliberada. Els portaveus de l’exèrcit israelià com el coronel Nadav Shoshani es van presentar ahir desmentint informacions com les publicades pel diari New York Times que apuntaven que no existia cap prova que Hamàs estigués robant els carregaments d’ajuda que arribaven a l’enclavament.
Tornant al comunicat de l’exèrcit, “una assistència humanitària designada permetrà el moviment segur dels combois de les Nacions Unides que lliuren aliments i medicaments i hi ha la possibilitat de declarar pauses humanitàries a zones poblades per facilitar l’ajuda”, han afegit les Forces de Defensa d’Israel (FDI).
Nuevas medidas para mejorar la respuesta humanitaria en Gaza:
✈️ Se reanudarán los lanzamientos aéreos de ayuda humanitaria. El envío incluirá siete plataformas de ayuda que contienen harina, azúcar y alimentos enlatados.
🚚 Se establecerán corredores humanitarios designados… pic.twitter.com/BERZkqTFUl— FDI (@FDIonline) July 26, 2025
L’exèrcit també ha informat de la recent reconnexió d’una línia elèctrica des d’Israel a una planta de dessalinització de Gaza, cosa que ha augmentat “la producció diària d’aigua a 20.000 metres cúbics”.