25.11.2025 - 11:03
|
Actualització: 25.11.2025 - 12:45
L’estació de la Sagrera encara necessita sis anys d’obres pel cap baix, i l’obertura als passatgers dependrà del ministeri de Transports espanyol i del punt en què els treballs estiguin “avançats”. Així ho explica el director de l’empresa pública Barcelona Sagrera Alta Velocitat (BSAV), Joan Baltà, en una entrevista a El Periódico, en què sí que concreta que l’obra ferroviària estarà llesta a finals de 2026 o principis de 2027.
Les obres a la Sagrera tenen pressupostats 350 milions d’euros, i “hi ha feina per anys”. “Hi ha una complexitat que ens fa preveure que abans del 2031 o del 2032 és impossible que això estigui a punt, sempre que tot vagi bé, funcionant com un rellotge”, apunta Baltà.
Actualment, s’està construint la primera fase de l’estació de la Sagrera, amb l’estructura de formigó, les vies del tren i les catenàries, i els elements d’electrificació. Els combois ja hi passen, però no es paren perquè falta tota l’arquitectura interior.
“Aquest any s’ha acabat de redactar el projecte, que licitarà i contractarà Adif. L’obra ferroviària estarà finalitzada a finals de 2026 o principis de 2027”, explica Baltà.
Pel que fa a tota la transformació urbana que hi haurà al barri al voltant de l’estació, Baltà diu que “primer és l’estació, després la urbanització de l’entorn i llavors aniran apareixent els edificis de tota mena”.
Baltà remarca que la Sagrera serà un “nucli d’altíssima connectivitat” que ajudarà al fet que la ciutat quedi “ben cosida” en la franja entre els barris de Sant Martí i la Sagrera. “Barcelona no només guanyarà un parc, sinó també connectivitat interna i externa”, remarca.