Espanya té el mercat laboral més ineficient dels països avançats de la UE

  • Espanya té el mercat laboral més ineficient dels països avançats de la Unió Europea, segons un informe del Fòrum Econòmic Mundial difós aquest dijous per l'Institut d'Estudis Econòmics (IEE).

VilaWeb
12.01.2017 - 13:01

MADRID, 12 (EUROPA PRESS)

Espanya té el mercat laboral més ineficient dels països avançats de la Unió Europea, segons un informe del Fòrum Econòmic Mundial difós aquest dijous per l’Institut d’Estudis Econòmics (IEE).

En concret, Espanya ocupa el lloc 69 d’un total de 138 països en eficiència del mercat laboral, que mesura, entre d’altres factors, la flexibilitat salarial i contractual, els costos de l’acomiadament i la relació entre salaris i productivitat.

Segons aquest informe, els deu mercats laborals més eficients són els de Suïssa, Singapur, Hong Kong, Estats Units, Regne Unit, Nova Zelanda, Ruanda, Canadà, Noruega i Islàndia.

A continuació, entre els 25 primers, hi figuren diversos països de la UE, com Irlanda (lloc 12), Dinamarca (13), Països Baixos (14), Estònia (15), Luxemburg (16), Suècia (18), Alemanya (22) i Finlàndia (23).

També per davant d’Espanya apareixen els mercats laborals de Letònia (lloc 34 de 168), Àustria (40), Malta (41), República Txeca (44), Bèlgica (45), Xipre (48), França (51), Bulgària (54), Lituània (59) i Portugal (64).

Només sis països de recent adhesió, juntament amb Grècia i Itàlia, que figuren en els llocs 114 i 119, respectivament, presenten mercats laborals més ineficients que l’espanyol. Són Polònia (lloc 79), Hongria (80), Eslovènia (85), Romania (88), Eslovàquia (93) i Croàcia (100).

Ens ajudeu a fer un plató?

Fem una gran inversió per a construir un plató televisiu i poder oferir-vos així nous formats audiovisuals de qualitat.

Gràcies per fer-ho possible.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor