06.09.2016 - 17:05
El PP respon que ERC “no aporta cap plus” de respecte a la llei i li recorda que el grup popular aprova tots els suplicatoris
MADRID, 6 (EUROPA PRESS)
El grup d’ERC al senat va a sol·licitar la presidència de la Comissió de Suplicatoris de la Cambra i que esta no recaiga en el PP, per si de cas en les pròximes setmanes arribara la petició del Tribunal Suprem que se li retire l’aforament a Rita Barberá per a poder-la jutjar per l’anomenada ‘operació Taula’, el suposat blanqueig de diner en el grup municipal del PP a l’Ajuntament de València.
“Que la presidisca el mateix partit seria poc adequat”, ha dit el portaveu del grup català, Santiago Vidal, en declaracions després de la Junta de Portaveus que ha acordat que la setmana que ve es constituïsquen totes les comissions del Senat. Al PP, amb àmplia majoria absoluta en la cambra alta, li corresponen les presidències de totes elles, tot i que com altres vegades cedirà una, la de Pressupostos, al PSOE.
Santiago Vidal ha assegurat que no dubta que el PP aprovaria la concessió del suplicatori perquè el Suprem fera el seu treball sobre l’exalcaldessa de València. L’assumpte hauria de passar primer per la Comissió i ser després ratificat pel ple, en què el portaveu d’ERC està segur que el PP votaria “a favor”. “Estic convençut”, ha assenyalat.
Tot i això, ha defensat la importància també de les formes, que fan “inadmissible” segons la seua opinió que el mateix partit de Rita Barberá dirigira els treballs de la comissió que hauria de decidir sobre el suplicatori. “És important l’estètica, no només el fons”, ha dit.
PP: ERC NO ÉS GARANTIA DE RES
El portaveu del PP, José Manuel Barreiro, ha criticat els comentaris de Santiago Vidal, al qual li ha respost en roda de premsa que el fet que ERC presidisca esta comissió “no dóna marxamo de determinades garanties que no es complirien en un altre cas”. “Això és rotundament fals”, ha dit.
Barreiro ha recordat que el PP ha aprovat tots els suplicatoris i que hi ha hagut “unanimitat” entre els grups parlamentaris per a donar tràmit a estes peticions de la Justícia. “No és garantia de res, des del punt de vista de respecte a la legalitat, que ERC presidisca la comissió. No aporta cap plus”, ha insistit.
EN ESPERA DEL SUPREM
La Fiscalia va sol·licitar el juliol passat al Tribunal Suprem que obri causa contra l’exalcaldessa de València i senadora del PP, Rita Barberá, per la comissió d’un presumpte delicte de blanqueig en el grup municipal del PP a l’Ajuntament de València, en el marc de l’Operació Taula derivada del cas Imelsa.
El Ministeri Públic sol·licita en un escrit tramès a l’alt tribunal que designe un magistrat instructor. El jutge d’Instrucció número 18 de València, Víctor Gómez, encarregat de la investigació, va enviar al TS la part de la investigació que afecta a la senadora el mes d’abril passat.
Si el Suprem decidix obrir causa contra l’exalcaldessa, haurà de sol·licitar al Senat que li retire temporalment l’aforament. Per això, s’ha de tramitar un suplicatori, que ha de ser aprovat pel ple.