ERC, Comuns i CUP reclamen que es vetin les empreses israelianes als grans congressos de Barcelona

  • Els tres grups exigeixen al govern català que faci efectives les resolucions contra la presència d’empreses que consideren vinculades amb el genocidi de Gaza

VilaWeb
Membres de Prou Complicitat i la Comunitat Palestina a Catalunya, en conferència de premsa al parlament (fotografia: ACN / Sara Soteras).
04.02.2026 - 13:36
Actualització: 04.02.2026 - 13:51

ERC, Comuns i la CUP han registrat una proposta de resolució al parlament perquè el govern prengui totes les mesures necessàries per a impedir la presència de pavellons del govern d’Israel i d’empreses israelianes “que es lucren del genocidi” al Mobile World Congress i a les altres fires que es fan a la Fira de Barcelona.

Els tres partits han recordat que la cambra catalana ja es va pronunciar el juliol passat en aquest sentit i han lamentat que el mandat no es compleixi. Segons que ha dit la diputada d’ERC Mar Besses, aquests dies, a la fira audiovisual ISE, hi participen catorze empreses israelianes, algunes de les quals, ha dit, proporcionen directament tecnologia a l’exèrcit d’Israel.

La Fira de Barcelona, sota pressió dels grups

La portaveu de Prou Complicitat, Alys Samson, ha acusat la Fira de Barcelona de continuar acollint empreses còmplices amb Israel malgrat que la institució firal està sota el control de l’Ajuntament de Barcelona i la Generalitat. “És absolutament intolerable que les institucions estiguin fallant amb les obligacions més bàsiques”, ha denunciat.

Per la seva banda, Besses ha avisat que, sense una rectificació, el Mobile World Congress del març tampoc no seria una excepció i inclouria un pavelló propi d’Israel. Ha insistit a reclamar al govern que faci complir les resolucions aprovades tant al parlament com a l’Ajuntament de Barcelona.

Reunió amb la direcció de la Fira de Barcelona

El diputat dels Comuns Andrés García Berrio ha dit que era imprescindible aplicar els acords parlamentaris perquè es respectessin els drets humans i el dret internacional. I ha avançat que els tres grups havien demanat una reunió amb el director general de la Fira de Barcelona, Constantí Serrallonga.

La diputada de la CUP Laure Vega ha assegurat que continuarien presentant propostes de resolució com a via de pressió, i que amb això volen advertir el govern que presideix Salvador Illa.

ERC, Comuns i la CUP esperen que la proposta es pugui votar a la comissió d’Unió Europea i Acció Exterior abans del Mobile World Congress, que és previst que es faci a Barcelona del 2 al 5 de març.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor