14.07.2025 - 10:23
|
Actualització: 14.07.2025 - 13:20
El periodista especialista en tecnologia Albert Cuesta ha fet una enquesta àmplia a les seves xarxes socials per tenir més informació sobre el fet que dissabte l’alarma per la gota freda no arribés a tots els mòbils.
Centenars d’usuaris han assenyalat que no havien rebut l’alerta i han especificat quina companyia tenen, i els resultats són clars: malgrat que ahir la consellera d’Interior, Núria Parlon, va dir que hi havia hagut problemes amb dues o tres operadores, en realitat en van ser quinze, però a totes els dóna servei la mateixa: MasOrange. Així doncs, companyies com ara Jazztel, Simyo, Yoigo, PepePhone i Euskaltel no van rebre l’alerta perquè els dóna servei MasOrange. Cuesta ha afegit que la primera alerta tampoc no va arribar a les línies virtuals de Grupo MASMOVIL, és a dir, Som Connexió, Parlem, Adamo, RACCtel, Som Vera Suop i Estabanell.
“El missatge no s’envia a mòbils en concret. S’envia a antenes, i les antenes ho envien a terminals connectats amb aquella cobertura”, ha especificat Cuesta a Els matins de TV3.
🔴 “El missatge d’activació de l’alerta no es va enviar a totes les antenes de mòbil on s’hauria d’haver enviat”
Albert Cuesta (@albertcuesta), periodista especialista en tecnologia#ElsMatins3Cat
▶ https://t.co/V2FrF4mKxv pic.twitter.com/T1hhCdfwX3
— Els matins TV3 (@elsmatins) July 14, 2025
Amplio la informació. A més de les marques esmentades al text, que són pròpies del grup @grupomasmovil, la primera alerta tampoc va arribar als clients de les seves virtuals, com @SomConnexio, @Parlem, Adamo, RACCtel, @somvera_cat, @suop i Estabanell.https://t.co/aaY9YemXPA
— Albert Cuesta Zaragosí (@albertcuesta) July 14, 2025