30.03.2017 - 18:54
BARCELONA, 30 (EUROPA PRESS)
Endesa ha comunicat aquest dijous a la Generalitat la seva intenció de subscriure un “conveni acordat” en relació a la llei catalana 24/2015 de pobresa energètica i emergència habitacional, després de dos mesos en els quals ha estudiat i plantejat propostes per abordar aquesta qüestió.
Fonts de l’elèctrica consultades per Europa Press han posat l’accent en la importància que resulti un conveni “gestionable”, amb concrecions en aspectes importants, i preveuen realitzar més reunions per avançar en l’acord i la seva posterior aplicació.
Entre els factors més rellevants figura la necessitat de definir un període de resposta dels serveis socials, detallar el procés per acreditar la vulnerabilitat i que el desplegament d’un eventual conveni estigui d’acord amb el reial decret que es farà a nivell estatal.
Des d’Endesa han reiterat que mantenen el seu ferm compromís a participar en totes les taules de treball i trobades que convoquin per analitzar aquesta qüestió, i recorden la implicació dels seus equips a gestionar casos de famílies vulnerables.
A finals de gener, la Generalitat, l’Ajuntament de Barcelona, les diputacions i les entitats municipalistes van presentar un conveni conjunt que “homogeneïtza” la resposta a la pobresa energètica perquè se sumessin a la lluita les empreses subministradores que encara no havien signat un conveni, com recull la Llei 24/2015.
L’acord, que contemplava l’adhesió de les empreses en un termini de dos mesos –que compleixen ara–, requereix que les subministradores de llum i gas no facin cap tall a famílies vulnerables.
També proposa que col·laborin per afrontar “com a mínim” la meitat de les despeses derivades de la pobresa energètica, a través de tarifes socials, la condonació del deute acumulat i aportacions econòmiques directes, i crea un canal únic per informar els ciutadans.