Endesa inverteix 9 milions a Lleida per duplicar la capacitat de transport d’energia

  • La remodelació va començar el 2012

VilaWeb
24.02.2017 - 12:47

La remodelació va començar el 2012

LLEIDA, 24 (EUROPA PRESS)

Endesa ha invertit nou milions d’euros a duplicar la capacitat de transport d’una línia elèctrica centenària de Lleida entre Camarasa i Cervera per adaptar-la a les necessitats actuals i evacuar energia cap a Barcelona.

La renovació, que va començar el 2012, inclou 44 quilòmetres de longitud de cable i 227 torres metàl·liques, la qual cosa permet una reducció important d’emissions de CO2.

La inversió ha permès duplicar en ella la potència a transportar, necessitat generada arran de la proliferació de parcs fotovoltaics i centrals de cogeneració situades a les comarques de la Noguera, el Pla d’Urgell, Segarra i l’Urgell.

La remodelació, que s’ha dut a terme en quatre fases, va començar fa poc més de quatre anys, al centenari de la posada en servei d’aquesta infraestructura, construïda per portar l’energia sobrant de les comarques de Lleida a les zones de major demanda a l’entorn de Barcelona.

En els últims anys, i com a conseqüència de l’increment de generació a Ponent –que no ha vingut acompanyat d’un creixement de demanda al territori– el saldo exportador ha augmentat i s’ha hagut de redissenyar la línia per no provocar saturacions.

La nova línia ha conservat el mateix traçat que l’anterior entre els termes municipals de Cervera, Torreta i Florejacs i Els Plans de Sió, a la comarca de la Segarra, Ossó de Sió, Puigverd d’Agramunt i Agramunt, a l’Urgell, i Preixens, Montgai, Cubells i Camarasa, en la Noguera.

Ens ajudeu a fer un plató?

Fem una gran inversió per a construir un plató televisiu i poder oferir-vos així nous formats audiovisuals de qualitat.

Gràcies per fer-ho possible.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor