31.10.2025 - 00:05
|
Actualització: 31.10.2025 - 08:28
Els treballadors de TV3 i Catalunya Ràdio han acordat en assemblea convocar una consulta per a preguntar a les plantilles sobre el manteniment de les marques d’aquests mitjans. La decisió s’ha pres després que la direcció de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) els instés a fer servir la marca 3CatInfo.
Segons fonts del Consell Professional de Catalunya Ràdio, la CCMA va comunicar ahir que, davant alguns dubtes sorgits sobre l’aplicació de la nova marca 3CatInfo i després d’escoltar les posicions dels comitès d’empresa i dels consells professionals de tots dos mitjans, s’obria a flexibilitzar les firmes i els micros per a fer més visibles les marques de TV3 i Catalunya Ràdio.
Això implicarà que, a partir de dilluns i de manera progressiva, l’escuma de TV3 i Catalunya Ràdio aparegui en totes les peces informatives que s’elaborin per a aquests dos canals, i es permetrà que els periodistes puguin signar amb les marques TV3 i Catalunya Ràdio, seguint la fórmula del nom, el mitjà i el lloc des d’on s’emet.
En canvi, les peces, directes o retransmissions fetes per als canals 24 hores i a l’àmbit digital, se signaran com a 3CatInfo, i el micro que es farà servir a la pantalla portarà l’escuma de 3CatInfo.
Els treballadors de l’ens públic han valorat positivament poder tornar a utilitzar micròfons diferenciats i que es pugui signar amb les marques de TV3 i Catalunya Ràdio. Tanmateix, han advertit que resten “batalles pendents” i han recordat que durant aquestes setmanes hi havia periodistes que havien desobeït i signaven com sempre.
Els treballadors tant de Catalunya Ràdio com de TV3 consideren que la consulta que convocaran en els pròxims dies ha de servir per saber amb exactitud el grau d’acceptació de les marques utilitzades durant anys.
“Erosionar, eliminar i amagar les marques de sempre”
El Consell Professional de Catalunya Ràdio afirma que la decisió de fer servir la marca 3CatInfo mostra, per part de la direcció de la CCMA, la voluntat d’erosionar, eliminar i amagar les marques de tota la vida, potser amb l’objectiu d’acabar tenint una redacció única, sense entendre que són mitjans diferents i amb dinàmiques diferents.
També considera que, per als oients i els espectadors, la nova marca ha creat confusió i fins i tot pot afectar el prestigi dels dos mitjans.
El Consell desconeix quines són les possibilitats d’èxit de la consulta, tot i que creu que hi ha una majoria de treballadors als quals no agrada aquesta imposició, aquesta nova marca i aquesta forma de fer, anunciada a finals de juliol sense temps perquè es pogués reaccionar i assumir.
A més, recorden que tot el projecte de reforma d’informatius s’havia fet de manera participativa, però la qüestió de la nova marca es va fer d’amagat, al final del procés, com una traïció.
D’altra banda, s’ha obert una recollida de signatures entre treballadors i ex-treballadors per defensar que TV3 i Catalunya Ràdio continuïn essent els noms dels mitjans i siguin visibles als serveis informatius, i perquè les marques TV3 (TVC), Catalunya Ràdio, 324 i Catalunya Informació siguin actives i visibles en tota la producció. Ja s’hi han sumat més de 700 persones.