12.04.2017 - 11:34
MADRID, 12 (EUROPA PRESS)
Els consumidors espanyols fan més de la meitat dels pagaments de les seves compres diàries amb targeta, en detriment del pagament en efectiu, segons es desprèn del ‘Sondeig d’Opinió del Consumidor’, realitzat per la consultora Advanced per a Visa a Espanya.
Concretament, el 54% dels pagaments s’efectua ja amb targeta, dels quals un 34% són realitzats amb una de dèbit i el 20% restant mitjançant una de crèdit. D’aquesta manera, un 46% dels pagaments encara es fan per la via tradicional dels diners en efectiu.
No obstant això, les dades desvelen ja el canvi en la tendència, cosa detectada també pel mateix Banc d’Espanya, que l’any passat va determinar que la despesa de compres en Terminals Punt de Venda superava l’import d’efectiu retirat en caixers.
La directora general de Visa a Espanya, Carmen Alonso, assenyalava referent a això que “la tendència del pagament electrònic, definitivament, seguirà a l’alça i porta avantatges per a tothom”, i afegeix que aquesta via incrementa la seguretat, l’agilitat i la comoditat, redueix l’economia submergida i impulsa el consum.
De fet, aquesta tendència és també percebuda pels mateixos consumidors, ja que el 91% dels enquestats pensa que seguirà creixent el percentatge de pagament amb targeta.
Així mateix, el 84% dels consumidors enquestats va assegurar que no surt de casa seva sense la targeta pràcticament mai i fins i tot un 79% d’ells va indicar que la situació ideal seria poder pagar amb targeta a totes les botigues i per a qualsevol compra, sense importar que l’import sigui petit.
La principal explicació que els usuaris enquestats van donar a l’impuls en l’ús de la targeta en els pagaments en lloc dels diners en efectiu és, a més de la seva associació amb la modernitat i innovació, la comoditat. Més motius són la disponibilitat, la practicitat, la ubiqüitat del pagament i la seguretat.