30.03.2017 - 09:53
MADRID, 30 (EUROPA PRESS)
Els diputats del PDeCAT, acompanyats pels d’Units Podem i ERC, han abandonat aquest dijous el Ple del Congrés en senyal de protesta davant la impossibilitat del parlamentari Carles Campuzano d’intervenir en l’hemicicle per defensar la seva “dignitat”.
Tot això després que qui va ser el seu portaveu parlamentari, Francesc Homs, hagi estat expulsat de la Cambra per la sentència del Tribunal Suprem que el condemna a 13 mesos d’inhabilitació per la consulta sobiranista del 9N.
Res més començar la sessió plenària d’aquest dijous, Campuzano ha sol·licitat a la presidenta del Congrés, Ana Pastor, prendre la paraula per defensar la “dignitat”, ha dit, dels representants del PDeCAT després de la Cambra baixa, en execució de la sentència de l’Alt Tribunal, hagi procedit a expulsar Homs.
No obstant això, Pastor ha frenat la seva pretensió assenyalant que no procedia concedir-li la paraula per la qüestió a la qual feia al·lusió perquè, segons ha recordat, ja va ser discutida al debat del suplicatori del propi Homs. “No dóna lloc”, ha resolt.
ELS DE PDeCAT NO TORNARAN FINS LA SETMANA QUE VE
Davant aquesta resposta, un Campuzano, visiblement molest, avançava, encara que els micròfons no ho han pogut recollir, que els parlamentaris del PDeCAT abandonaven l’hemicicle.
Amb ells s’han solidaritzat els diputats d’Units Podem i d’ERC, que també han sortit del Saló de Plens.
En els passadissos del Congrés, Campuzano anunciat que els diputats del PDeCAT no tornarien als seus escons ja fins dimecres vinent en senyal de protesta.
Per la seva banda, Units Podem i ERC sí han deixat clar que tornarien per votar els punts de l’ordre el dia del Ple d’aquest dijous.