Els caixers automàtics fan 50 anys i s’enfronten al repte d’adaptar-se a la generació ‘millennial’

  • Aquest any se celebra el 50 aniversari de la instal·lació del primer caixer automàtic. Aquestes enormes màquines que ja formen part de l'ecosistema de la majoria de les ciutats del món no han parat d'evolucionar durant aquest últim mig segle, encara que de vegades els ciutadans no hagin reparat en els canvis tecnològics que s'han produït.

VilaWeb
11.04.2017 - 16:08

MADRID, 11 (Portaltic/EP)

Aquest any se celebra el 50 aniversari de la instal·lació del primer caixer automàtic. Aquestes enormes màquines que ja formen part de l’ecosistema de la majoria de les ciutats del món no han parat d’evolucionar durant aquest últim mig segle, encara que de vegades els ciutadans no hagin reparat en els canvis tecnològics que s’han produït.

Aquesta evolució ha redefinit per complet l’experiència de l’usuari a l’oficina bancària. El caixer s’ha convertit en una eina molt útil i una parada obligada per a molts clients del banc, fet que encara avui persisteix, malgrat que la banca mòbil avança a bon ritme i les noves generacions fan servir un smartphone per gestionar una gran part dels seus moviments bancaris.

En qualsevol cas, malgrat les hipòtesis que es plantegen sobre la desaparició dels diners físics en pocs anys, la realitat apunta al contrari. Els caixers automàtics segueixen distribuint una gran quantitat de diners físics a tot el món. En el cas d’Espanya, l’ús de diners en efectiu es veu incrementant any a any després dels moments més durs de la crisi –en els quals sí es va produir una caiguda–.

En aquest context, NCR, companyia líder en el desenvolupament de tecnologies de transacció, va presentar SelfServ 80, una nova generació de tecnologies per a caixers destinada a oferir tota l’experiència bancària en un sol lloc, al mateix temps que recordava els seus més de cent anys d’història i l’important salt que van suposar els caixers automàtics, posant l’accent en els seus orígens –NCR va instal·lar el seu primer caixer a Espanya el 1980–.

LA NOVA GENERACIÓ DE CAIXERS

En aquest sector és fonamental estar sempre a l’avantguarda dels últims avanços, adaptant els dispositius i solucions a les últimes tendències tecnològiques i sempre tenint presents els requisits de seguretat més grans. Per a això, NCR promet “una combinació exclusiva d’innovació en programari, maquinari i serveis”, de manera que els consumidors i les institucions financeres puguin obtenir una gran quantitat de beneficis amb l’ús d’aquesta solució per a caixers automàtics.

Una gran pantalla multi-touch de 19 polzades facilita les interaccions com si s’utilitzés una tauleta tàctil, permetent als usuaris passar el dit per la pantalla per accedir als serveis i ampliar o apropar la pantalla amb els dits fàcilment mentre realitzen una transacció.

Així mateix, NCR ofereix ‘videobanca’ de forma totalment integrada en una plataforma de caixer automàtic, entenent que “el 80 per cent de les transaccions que es realitzen habitualment dins d’una sucursal física –com ara les hipoteques, targetes de crèdit o dipòsits a la xarxa– es poden dur a terme mitjançant una eina de vídeo en un caixer automàtic”.

“El poder de la banca digital resideix que permet als clients ser més autònoms i triar el nivell d’interacció que desitgen. Però la banca és un negoci basat en les relacions i els treballadors d’aquest sector necessiten estar preparats per oferir interaccions personals en moments útils i importants”, explica Mark Schwanhausser, director d’Omnichannel Financial Services a Javelin Strategy & Research.

SEGÜENT PAS: GUANYAR-SE ELS ‘MILLENNIALS’

El següent gran repte per als caixers automàtics serà el d’adaptar-se a les noves generacions, que viuen enganxades als seus smartphones i realitzen a través d’ells pràcticament totes les gestions. En aquest sentit, els nous caixers de NCR permeten treure diners sense targeta –mitjançant tecnologia NFC–, només apropant el mòbil, i, fins i tot, recollir diners (mitjançant codis generats pel banc) si l’usuari està en una situació d’emergència i necessita que li realitzin un enviament d’efectiu.

“Les institucions financeres necessiten estar preparades per oferir les experiències que exigeixen els nadius digitals (la nova generació que ha crescut envoltada de tecnologia) a mesura que creixen i requereixen més serveis financers”, indica Carlos García, director general de serveis financers per a Espanya a NCR.

“Aquest llançament transforma el concepte de caixer automàtic, per convertir-lo en el dispositiu que prefereixen utilitzar els clients per realitzar les seves transaccions bancàries, a més d’oferir a les institucions financeres un nou mecanisme per dur a terme les estratègies de transformació a nivell omni-canal”, afegeix García, que està convençut que els caixers –amb els seus 50 anys d’història– encara tenen molt camí per davant.

Ens ajudeu a fer un plató?

Fem una gran inversió per a construir un plató televisiu i poder oferir-vos així nous formats audiovisuals de qualitat.

Gràcies per fer-ho possible.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor