El Síndic de Greuges reitera que s’apliqui el Protocol d’Istanbul d’atenció mèdica a detinguts

  • El Síndic de Greuges, Rafael Ribó, ha insistit a demanar a la Conselleria d'Interior de la Generalitat l'aplicació del Protocol d'Istanbul d'assistència mèdica a detinguts, després que l'adjunt general, Jaume Saura, manifestés que la Direcció general de la Policia de Catalunya "no assumeix suficient" la seva aplicació.

VilaWeb
20.02.2017 - 18:05

BARCELONA, 20 (EUROPA PRESS)

El Síndic de Greuges, Rafael Ribó, ha insistit a demanar a la Conselleria d’Interior de la Generalitat l’aplicació del Protocol d’Istanbul d’assistència mèdica a detinguts, després que l’adjunt general, Jaume Saura, manifestés que la Direcció general de la Policia de Catalunya “no assumeix suficient” la seva aplicació.

Saura, que també és membre de l’equip de treball del Mecanisme Català de Prevenció de la Tortura (MCPT), ho va explicar en una jornada dedicada al protocol i coorganitzada per la Conselleria de Salut el 17 de febrer, ha informat el Síndic aquest dilluns en un comunicat.

Malgrat aquesta recomanació, el Síndic va reconèixer públicament el treball fet per les consellerias de Salut i Justícia per difondre i aplicar aquest manual tècnic, aprovat per l’ONU el 1999, que proporciona directrius que mèdics i advocats han de tenir en compte per determinar si algú és mata de tortura o maltractament.

El protocol marca unes directrius i elements específics per redactar els informes mèdics generats de l’atenció a un pacient en situació de detenció o privació de llibertat.

La jornada també va reflexionar sobre ètica i la responsabilitat dels professionals mèdics, així com sobre els aspectes legals que es deriven.

Ens ajudeu a fer un plató?

Fem una gran inversió per a construir un plató televisiu i poder oferir-vos així nous formats audiovisuals de qualitat.

Gràcies per fer-ho possible.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor