El Síndic de Greuges demana que es reculli per llei l’impacte ambiental dels pisos turístics a Barcelona

  • Aposta per crear espais específics per a bicicletes, que estiguin censades i assegurades

VilaWeb
16.03.2017 - 13:26

Aposta per crear espais específics per a bicicletes, que estiguin censades i assegurades

BARCELONA, 16 (EUROPA PRESS)

El Síndic de Greuges, Rafael Ribó, ha reclamat que es contempli per llei l’impacte ambiental dels pisos turístics perquè considera que la seva convivència amb els habitatges habituals és “difícil o directament incompatible”, tant per la contaminació acústica com pels problemes de convivència que poden generar, ha explicat en roda de premsa aquest dijous.

A més de requerir que els pisos turístics hagin de presentar una autorització ambiental, ha tornat a reclamar que s’agrupin en blocs destinats a aquest ús, separats dels habitatges habituals, així com que tinguin una especial actuació dels ajuntaments i la policia local, com recull l’informe extraordinari ‘El dret a la convivència’ que ha lliurat al Parlament aquest dijous.

En l’informe, Ribó ha cridat a “recuperar el dret a la ciutat” per a les persones, tant en l’espai públic, donant prioritat als vianants sobre la resta de vehicles i mobiliari urbà, com en el respecte al descans, per part d’establiments, terrasses i fins i tot botigues amb ambientació musical.

Les ciutats estan massa construïdes i dissenyades al voltant de l’automòbil, que concentra més del 60% de la dedicació de l’espai, al qual se suma que en les voreres s’estan generant activitats que cada vegada afecten més al dret a la ciutat, ha indicat.

“No estem contra les terrasses, però sí contra les que ocupen excessivament l’espai públic i generen rudes excessius”, per la qual cosa ha demanat més regulació de l’espai que se’ls destina i més control de l’activitat que es dona, perquè considera que no poden tenir un horari equiparable al d’un establiment tancat, per exemple tancant a les 2:00 o les 3:00 hores.

MOBILITAT

Ribó ha reclamat més polítiques que tinguin en compte la contaminació acústica, que potenciïn el transport públic i fomentin el desplaçament a peu.

Ha demanat a les administracions que informin els ciutadans sobre que les bicicletes estan subjectes a la llei de trànsit, com qualsevol altre vehicle, i que els destinin espais específics “absolutament assenyalats i autoritzats” perquè no vagin per la vorera, a més de mostrar-se partidari que comptin amb una assegurança –a un preu raonable– i que es faci un registre.

També ha demanat que es regulin més vehicles –com els segways i patinets– que no estan inclosos en cap regulació, i que es faci sota el principi rector del vianant per sobre de tot.

“Som molt lluny de complir les normatives d’accessibilitat”, perquè encara hi ha elements que impedeixen la mobilitat de la persones, ha lamentat.

L’informe analitza les molèsties derivades de l’organització d’actes amb motiu de festes majors i activitats extraordinàries, sobre les quals ha suggerit que s’arribi a un equilibri per compatibilitzar-les l’activitat econòmica i artística amb l’espai públic com a mitjà acústicament no contaminant.

Si bé en l’actualitat estan permesos 12 espectacles públics simultanis a una ciutat, ha indicat que hauria de rediscutir-se, perquè no pot considerar-se igual un macrofestival amb diverses activitats durant diversos dies, amb una activitat puntual.

Ens ajudeu a fer un plató?

Fem una gran inversió per a construir un plató televisiu i poder oferir-vos així nous formats audiovisuals de qualitat.

Gràcies per fer-ho possible.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor