19.04.2017 - 13:43
BARCELONA, 19 (EUROPA PRESS)
El Síndic de Greuges ha alertat aquest dimecres de “diverses mancançes” del projecte de llei del Govern central sobre la resolució alternativa de conflictes de consum, i del seu caràcter invasiu, ha informat en un comunicat.
La institució ha destacat que el projecte de llei, que dóna compliment a una directiva europea, no anomena en cap moment a les comunitats ni fa referència a les competències en consum que tenen, algunes de les quals en exclusiva.
Ha recordat que, en exercici de les seves competències exclusives, la Generalitat s’ha dotat d’un codi de consum i de diverses normes que el despleguen, i que l’Estatut recull la competència per desplegar, aplicar i executar la normativa europea en l’àmbit de les seves competències.
El Síndic de Greuges també considera que una llei sobre la resolució alternativa de conflictes de consum hauria de tenir un tractament diferenciat en les relacions de consum que afecten drets bàsics, constitucionals o estatutaris i, per tant, relacionats amb serveis universals, bàsics o d’interès general.
També ha afirmat que a l’hora de designar els organismes més adequats per exercir de mediador en casos conflictius relacionats amb el consum permet tant a una persona física com a una entitat exercir-lo, i ha considerat capital que hi hagi una independència i imparcialitat de la mediadora.
El Síndic de Greuges ha considerat “inexcusable” que el legislador estatal no hagi previst un paper actiu dels defensors en vista a les seves atribucions definides en l’Estatut.